Üzerinde durulacak konu hakkında bilgilendirme yapılarak başlamaya özen gösteririm, bu konu özelinde bilinmesi gerekenleri aktarıp örneklerle pekiştirilmesini sağlarım. Başlangıç ve Orta Düzeyde İngilizce bilen ve bu konuda kendini geliştirmek isteyen kişilere uygun olacak şekilde derslerimi sürdürürüm.
Derslerim öğrenci odaklı olup tamamen bütün dil öğrenme becerilerinin aktif kullanmaya yönelik çizelge oluşturuyorum. Bunların yanı sıra öğrencilerin kelime kazanımına da önem veriyorum. Yaş gruplarının ilgi alakalarına uygun çeşitli kaynaklar kullanmaya da özen gösteririm.
İngilizim ingilizce anlatabilirim çünkü ingilizce biliyorum ingiliz olmak böyledir ingilizce anlatırsın ı ı ı ingilizce bildiğim için anlatma kararı aldım çünkü neden anlatmayayım değil mi ingilizce bilgim var diye analtıcam mecburen ama almanca da biliyorum biraz isteyene anlatırım yani olur
Derslerim ağırlık olarak lise sınavlarına hazırlık ve üniversite sınavlarına hazırlıktır. Yanı sıra okul sınavlarına da yardımcı oluyorum. Sınav hazırlığında soru çözme ipuçları, dil bilgisi konu tekrarları, dil becerilerini geliştirmek için okuma, anlama ,yazma ve dinleme çalışmalarını birlikte ilerletmeyi tercih ediyorum.
Öğretim teknik ve yöntemim temel kavramların aksine İngilizce açısından tersten öğretme yöntemidir. Bu tip öğretimde öğrenciler benimle sürekli iletişim halinde kalırlar. Kısa bir kural hatırlatmasından sonra konuşma ve kelime egzersizleri kullanarak İngilizce'yi dünyaca kabul görmüş, Seçmeci Anlatım Yöntemi ile anlatırım.
Derste öğrenilenleri kalıcı kılmak adına mutlaka öğrencinin kendi hayatıyla bağdaştırmasına gayret gösteriyorum. Tekdüze anlatımdan kaçınıp öğrenciyi de mutlaka derse katıyorum. Aktif öğrenmenin önemine inanıyorum. Bir de işin içine bir tutam enerji katıyorum.
Dil öğreniminde temel amaç sözlü iletişim yetisi kazanmaktır.Sınava yönelik değil ise dersler speaking ağırlıklı gerçekleşir.Öğrenci ilk dersten itibaren öğrendiği konular çerçevesinde dili etkin şekilde konuşmaya başlar.Öğrenci derste sıkılmadan eğlenerek konuyu öğrenir.
Derslere başlamadan önce motivasyon amaçlı önce öğrencilerimle sohbet ederim. Derse daha sonra giriş yaparım. Öğrencilerin yanlış yapmadan öğrenemeyeceklerine inandığım için olabildiğince rahat bir ortam sağlamaya çalışırım. Böylelikle yoğun ve eğlenceli bir ders saati geçiririz.
Konularımı öğrencilerimin ihtiyaçlarına göre belirlerim. Bir plan hazırlar ve dersimi işlerim. Öğrencilerimin yaş grubuna göre ders işleme yöntemim değişir. Küçük gruplarla daha oyun vb aktivitelerle, büyük gruplarla ise onların ihtiyaçları doğrultusunda teknik ve yöntemler kullanırım.
Öğrencim ile sağlıklı bir iletişim kurduktan sonra 'kendine güven' duygusunu aşılarım. Sonrasında o derse olan ilgisini artırmaya çalışırım. Bütün bunları gerçekleştirdikten sonra derslerin verimli şekilde işlenmesi için hiçbir engel kalmaz. Sevgimi, ilgimi söz ve beden dili ile fazlasıyla gösterdiğim öğrencilerimden geri dönüşler inanılmaz güzel oluyor.
Derslerime başlarken genel bir tekrar yapmayı tercih ederim. Dil bilgisi kurallarını öğretirken Türkçe kullanmayı yeğlerim ancak okuma, dinleme, yazma ve konuşma aktivitelerini hedef dili kullanarak öğrenci ile birlikte yapmak tercihimdir. Ders kitabı benim için bir yol göstericidir ama öğrencim için değişik ve ilgi çekici aktivite kullanmayı da dikkate alırım.
Derslerimi öncelikle öğrencinin ihtiyaçlarını belirlemekle başlarım, dersin bir bölümünde bu konular üzerinde çalışırken diğer bölümünde sınıfla ğaralel olarak işlediği etkinliklerini anlatır ve bir sonraki derse hazırlık yaparım, ders boyunca öğrendiğimiz kelimeleri cümle içimde kullandırır ve toplu olarak bir kağıda yazılmış olarak veririm.
Ders işlemeye ilk olarak o günün konusunu işlemeye başlayarak başlarım. Ardından öğrenci hangi konuda geride kalmış ise ya da hangi konuda zorluk çekiyorsa o konu üzerine daha fazla yoğunlaşırım ve sözel ve/veya yazılı olarak birkaç örnek cümle kurarak pratiğe önem veriyorum ve/veya test veriyorum, günlük ezberlenilmesi gereken kelimeler veriyorum.
Grammer,reading,writing,speaking,listening. Yoğunlaştırılmış kaynaklar ( workbook,studybook,online equipmant etc.) Yayınlar (kaynaklar) sabittir fakat kişiden kişiye göre eğitim tasarımı değişir. Algılarınıza göre sistem belirlenir.
Geleneksel İngilizce öğretiminden ziyade daha çok konuşma üzerine yoğunlaşmak tercihimdir. Ders içeriğinin en az yarısı İngilizce konuşmanızı destekleyecek aktivitelerden oluşacaktır. Asıl amacım öğrendiğimizi günlük hayatta rahatça kullanabilme seviyesine taşımaktır. Onun dışında öğrenme amacına göre de yol haritamızı belirleyebiliriz.
Derslerimin gidişatını öğrencimin beklenti ve isteklerine göre planlarım.
Ders işlemeden önce öğrencinin düzeyini belirler ve öğrenme şeklini ortaya çıkarırım. Daha iyi anladığı yollari ve gereken materyalleri kullanarak ilerlemeye çalışıyorum. Yaş grubu küçük olduğu için ezberden biraz daha uzak durup oyun ve şarkı bazli başlangıçlar yapıyorum. Daha sonra düzeyine göre daha dil becerisine yönelik çalışmalar yaparim.
Öğrenciye pratik notlar aldırırım, ipuçları veririm. Örnekler üzerinden anlatarak akılda kalmasını sağlarım. Ders sonunda o gün işlenen konularla ilgili çalışma kağıtları hazırlar, yapmasını isterim.
Derslerimi oncelikle kelime ogreterek basladim ardindan ogrettigim kelimeleri tekrar ettiririm.
Derslerimi başta konu anlatımı daha sonra üzerinde örnekler vererek işlerim. Ders sonuna doğru ise derste gördüklerimizi kısa bir tekrar ile dersimizi pekiştirmiş oluruz.
İlk önce hangi anlatıma uygun olduğunu incelerim Hangi anlatım konusunda başarılı ise o konu da anlatırım (anlatım,yazılı,örneklendirme,İngilizce konuşma vb.
Derslerimi öncelikle öğrenciyi ve seviyesini tanırım. Daha sonra öğrenci ile karşılıklı ve ortak bir yöntem üzerinde tartışırım. Ve öğrenci için en verimli yöntemi uygulamaya çalışırım.
Derslerimi basitten zora doğru Avustralya’da gördüğüm müfredata göre işlerim. Dersin sonunda neler işlediğimizin özeti ile sizi bol bol konuşturmaya yönelik dersler işlerim. Utancınız kaybolana kadar konuşmaya devam.
Derslerimi yüz yüze ve öğrencimin tam yanında olacağım şekillerde işlerim. Benim için en önemli şey iletişimdir. Öğrencime örneklerle anlayabileceği şekilde basitleştirilmiş açıklamalarla yardımcı olurum.
Derslerimi öğrencinin eksiğine göre yapılan bir program dahilinde işlerim. Ders esnasinda cesitli ders kaynaklarindan yararlanarak verimi arttirmaya calisirim.
Dersleri öğrencinin ihtiyacına ve eksiklerine göre işlemenin daha doğru olduğunu düşünüyorum. Derslere başlamadan önce öğrencinin inglizce öğrenme sebebine ve hedefine göre bir çizelge oluşturup bu çizelge doğrultusunda ilerlemeye çalışırım.
Kagıt uzerinden , sinav çesidine yönelik calismalar yapabilirim.
Konuşma pratiği yaparak çalışmak, kelime ezberlemek ve tabiki dil bilgisi çalışarak ders işlerim. İlk okul, orta okul ve lise öğrencilerine yönelik ders verebilirim.
Ders anlatım yöntem ve teknikleri öğrenenin yaşı, seviyesine göre değişiklik gösterir. Çocuklar için daha aktivite ve eğlence temelli öğretim konulara karşı daha dikkat çekici olabilmektedir.
Grup veya bireysel ders olması sadece konuyu genişletebilme sınırı olur benim gözümde. Kaç kişi olursak olalım benim dersim lecture şeklinde devam eder.
Binlerce öğretmenimiz size ingilizce öğretmeye hazır,
Bursa merkezindeki özel derslerimizi bulun .
ingilizce öğrenmenize yardım edecek eğitmeninizi kendiniz belirleyin.
Superprof ihtiyaçlarınıza en uygun öğretmeni bulmanıza yardım eder :Bursa merkezi ve çevresindeki ingilizce alanında en iyi ders verenleri bir araya getiriyoruz.
İster evinizde ister sınıfta Bursa konumundaki yetkin öğretmenlerden yardım almak sizi daha ileriye taşıyacak. Öğretmenelerden yardım olarak kolayca notlarınızı veya sınav netlerinizi yükseltin, performansınızı arttırın, diksiyonunuzu düzeltin, alanınızda ilerleyin.