Son zamanlarda yoganın bilimsel olarak kanıtlanmış faydalarıyla ilgili yazılara sık sık denk gelmişsinizdir. Özellikle pandemi nedeniyle evde zaman geçirmemiz gereken şu dönemlerde yoga gibi bizi hem ruhsal anlamda besleyebilecek hem de birçok fiziksel fayda sağlayacak bir disiplini uygulamamız bizim için çok avantajlı olacaktır.

Yoga hakkında yakın zamanda yazılıp çizilen birçok şey olması çoğu kişiye bunun çok yeni bir uygulama olduğunu düşündürtebilir. Ancak, yoga bin yıllar öncesinden uygulanmaya başlanmıştır. Amerika'da yaygınlaşmasıyla birlikte de günümüze kadar uzanan bir popülerlik elde etmiştir. Peki yoga yapmak isteyenlerin dikkat etmesi gerekenler neler? Bu yazımızda Adana'da yaşayanlar için yogaya başlayabilecekleri yoga merkezlerinin yanı sıra yoganın temeliyle ilgili birkaç bilgi de vermek istiyoruz. Bildiğiniz gibi öncesinde, Eskişehir'den Konya'ya, Konya'dan  Antalya'ya kadar birçok şehir için yoga merkezlerinden bahsetmiştik!

O zaman hiç vakit kaybetmeden başlayalım!

Yogadan Beklentiniz Ne Olmalıdır?

Daha önce yogayı yakından tanıma fırsatı olmayan insanlara, bir yoga seansı gözleri kapalı olarak matların üzerinde oturan bir grup insanı kapsıyor gibi gelebilir. Bu insanlar sık sık başka bir pozisyona geçerler ve sonra kapalı gözlerle aynı durgunluk devam eder.
Yoganın sadece manevi bir deneyimden, bir duruşta sonsuza kadar kalmaktan ve hatta evet, tofu yemekten ibaret olduğu fikrinden uzaklaşmanın vakti geldi!
Yoga canlandırıcı ve arındırıcıdır, vücudunuzun stres ve gerilimden kurtulmasına yardımcı olur ve esnekliği artırır - ve bunlar sadece temel faydalarıdır.

Yoganın diğer faydaları şunlardır:

  • Kas tonusunu, gücü ve dayanıklılığı artırır
  • Dolaşımınızı iyileştirir
  • Viseral yağ gibi zararlı yağların oranını düşürür
  • Bağışıklık sisteminize destek olur
Pembe yoga matı
Yoga eğitmeniniz size almanız gereken yoga ekipmanlarını söyleyecektir. | Kaynak: Pixabay

Ve bunlar sadece fiziksel faydalar! Yoga ayrıca aşağıda listelediğimiz gibi psikolojik stres faktörleriyle baş etmenize de yardımcı olabilir:

  • Kendine güvensizlik; güven eksikliği
  • Yetersiz konsantrasyon ve yaratıcılık
  • Anksiyete, endişe hali
  • (fiziksel ve duygusal) stres ve gerginlik

Bu avantajlardan yararlanmak için tek yapmanız gereken vakit kaybetmeden yogaya başlamak!
Geleneksel meditatif olanından Sıcak yogaya kadar birçok yoga türü vardır.

Kilo: Yoga egzersizi ile birlikte daha iyi bir metabolizmanın faydaları kilonuzu kontrol altında tutmaya çalışır. Ek olarak, kasların uzun süre gerilmesi, kasların etrafında oluşabilecek selülit miktarını azaltmaya yardımcı olur.
Uyku: Bir yoga rutininin hem vücuda hem de zihne sağlayabileceği pek çok fayda nedeniyle, yoga yapanlar daha iyi uyuduklarını fark ederler.
Denge: Yoga uygulamasının ayrılmaz bir parçası, vücudunuz üzerinde denge ve kontroldür. Tutarlı bir uygulama ile, genel dengenizin yoga dersi dışında gelişeceğini göreceksiniz.
Vücudun entegre işlevi: Yoga, Sanskritçe'den türetilmiştir ve "bir araya gelmek ve kişinin dikkatini yönlendirmek" anlamına gelir. Yogaya başladıktan sonra vücudunuza olan da tam olarak budur. Yogiler, vücutlarının birlikte çok daha iyi çalıştığını ve bunun daha zarif ve verimli vücut hareketleriyle sonuçlandığını keşfederler.

Beden Farkındalığı: Yoga yapmak size kendi vücudunuz hakkında artan bir farkındalık sağlayacaktır. Uyumunuzu geliştirmek için genellikle küçük, ince hareketler yapmanız gerekir. Zamanla bu, kendi vücudunuzdaki rahatlık seviyenizi artıracaktır. Bu, daha iyi bir duruş ve daha fazla özgüvenle sonuçlanır.
Depresyon: Çoğu yoga uzmanı bastırmakta olabileceğiniz olumsuz duyguların bazı yoga egzersizi türleri sırasında yüzeye çıktığına inanır. Bu olduğunda, negatif enerji artık içinizde sıkışıp kalmaz, egzersiz yoluyla serbest kalır. Bu olumsuzluğun düzenli olarak salıverilmesi, birçok insan için depresyonun önüne geçilmesini sağlar.
Kendini kabul etme: İçe odaklanmak ve yoga pratiğiniz aracılığıyla hedefin mükemmellik olmadığını fark etmek, kendini kabullenmeye başlamanızı sağlar.
Oto kontrol: Yoganın kontrollü hareketleri, bu öz kontrolü hayatınızın tüm yönlerine nasıl çevireceğinizi öğretir.
Zihin-beden bağlantısı: Yogadaki gibi zihin-vücut bağlantısını açığa çıkaran başka egzersiz bulmak çok zordur. Kontrollü nefesinizi bedeninizin hareketleriyle eşleştirirken, uzun süredir yogilerin bildiği o sakin ve huzur yerini bulmak için zihninizi yeniden eğitirsiniz.

Yaralanma riskiniz en aza iner: Hareketlerin kontrollü yönü nedeniyle, yoga pratiği sırasında diğer egzersiz türlerine kıyasla çok düşük bir yaralanma riski vardır.
Parasempatik sinir sistemi: Pek çok egzersiz türünde, sempatik sinir sistemi devreye girerek size o savaş ya da kaç hissi verir. Yoga bunun tersini yapar ve parasempatik sinir sistemini uyarır. Parasempatik sistem kan basıncını düşürür ve nefes alma hızınızı yavaşlatır, bu da gevşemeye ve iyileşmeye olanak sağlar.
Kas tonusu: Sürekli yoga yapmak daha iyi kas tonusu sağlar.
Alt korteks: Beynin subkortikal bölgeleri refah ile ilişkilidir ve yoganın korteksten (çoğu egzersizin hakim olduğu) altkortekse hakim olduğu düşünülmektedir.
Azaltılmış oksijen tüketimi: Yoga, geleneksel egzersiz rutinlerine göre daha az oksijen tüketerek vücudun daha verimli çalışmasını sağlar

Hafıza: Beyne giden kan dolaşımının iyileştirilmesinin yanı sıra stresteki azalma ve artırılmış odak, daha iyi bir hafıza ile sonuçlanır.
Dikkat: Yogada yapılandırılmış nefesi yoga pozları ile birlikte sürdürmek için gereken dikkat, görevlere keskin bir odaklanma yeteneğini keskinleştirir.
Sosyal beceriler: Yogada, tüm yaşamın birbirine bağlılığını öğrenirsiniz. Yoga pratiğiniz kısa sürede kişisel bir yolculuktan, yoga pratiğinizle birlikte sosyal becerilerinizin de geliştiği toplumla bağlantı kuran bir yolculuğa dönüşür.
Sakinlik: Vücudunuzun yaptıklarına bu kadar dikkatle konsantre olmak, sakinlik getirme etkisine sahiptir. Yoga ayrıca size nasıl nefes aldığınızı izlemek ve düşüncelerinizden uzaklaşmak gibi zihni sakinleştirmeye yardımcı olan meditasyon tekniklerini tanıtır.

Yoga duruş
Yoga duruşlarını düzgün yapmak size büyük oranda fayda sağlar. | Kaynak: Pixabay

Adana'da Yogaya Başlayın

Adana'da yoga yapabileceğiniz birçok yoga merkezi ve stüdyosu bulunmaktadır. Gelin hep birlikte içlerinden bazılarını detaylı olarak inceleyelim.

Başak Kaplan Yoga: Adana Güzelyalı'da bulunan Başak Kaplan Yoga Stüdyosu'nu ziyaret ederek siz de deneyimli bir yoga eğitmeninden size en uygun yoga türünü öğrenmeye başlayabilirsiniz.

Adres: Güzelyalı, 81136. Sokak No:2 01170 Çukurova/Adana,Türkiye

Çalışma Saatleri:

Pazartesi: 09:00–21:00

Salı: 09:00–21:00

Çarşamba: 09:00–21:00

Perşembe: 09:00–21:00

Cuma: 09:00–21:00

Cumartesi: 09:00–21:00

Pazar: 09:00–21:00

Adana Yoga Spor Kulübü: Yoga Adana Spor Kulübü, yogaya yeni başlayacak olanlar ya da zamanında uzun süre yapıp sonradan ara verenler için iyi bir seçenektir. Nefes teknikleri,  bioenerji teknikleri , konsantrasyon teknikleri,  gevşeme teknikleri,  vücut çalıştırma teknikleri ile yoganın size sağlayabileceği tüm avantajlardan yararlanabilirsiniz.

Adres: Mahfesığmaz, Uğurser apt, Turgut Özal Bulvarı No :21, 01360 Çukurova/Adana, Türkiye

Çalışma Saatleri

Çalışma Saatleri:

Pazartesi: 08:00–21:00

Salı: 08:00–21:00

Çarşamba: 08:00–21:00

Perşembe: 08:00–21:00

Cuma: 08:00–21:00

Cumartesi: 08:00–21:00

Pazar: 08:00–21:00

Yoga kursu öğrencileri
Güzel bir yoga merkezi bulmanız yoga öğrenebilmeniz için önemlidir. | Kaynak: Pixabay

Yoga Akademi Adana: Yoga Akademi Adana ve daha birçok yerde şubesi olan yoga merkezlerinden bir tanesidir.

Uygulanan programlar arasında:

  • Başlangıç & Orta & İleri Seviye Yoga
  • Stres için yoga
  • Zayıflamak için yoga
  • Gençler için sınava yönelik yoga
  • Çocuklar için yoga
  • Hamileler için yoga
  • Anne-bebek için yoga
  • Gevşeme teknikleri
  • Nefes teknikleri
  • Meditasyon

vardır.

Çalışma Saatleri:

Pazartesi 10.00-15.00 19.00

Salı 11.00 18.30- 20.00

Çarşamba 10.00- 15.00- 19.00

Perşembe 11.00- 19.00

Cuma 18.30- 20.00

Cumartesi 11.00

Pazar 13.00

Superprof Aracılığıyla Adana'da Yoga Dersleri Alın

Superprof'un her alanda olduğu gibi yoga alanında da size sunduğu büyük bir öğretmen ağı vardır. Hemen sitemizi ziyaret ederek siz de ideal yoga eğitmeninizi bulabilirsiniz. Üstelik, Adana için ortalama ders saati ücreti yalnızca 75 TL'dir!

Superprof aracılığıyla bir yoga eğitmeninden bire bir ders almak isteyenlere başka bir güzel haberimiz daha var! Hocalarımızın çoğu derslerini online olarak da verirler. Bu da demek oluyor ki, bulunduğunuz yerde size uygun bir yoga stüdyosu bulamadıysanız derslerinizi online olarak Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa ya da Mersin gibi başka bir ilde yaşayan bir yoga hocasından alabilirsiniz!

Superprof aracılığıyla ders vermekte olan öğretmenlerin hepsinin kendilerine özel bir profil sayfası vardır. Bu sayfadaki bilgileri dikkatle incelemenizi öneriyoruz. Öğretmenlerimizin çoğu endilerine özel profil sayfalarında sahip oldukları sertifikalardan, aldıkları eğitimden ve daha çok yoganın hangi alanıyla ilgilendiklerinden bahsetmişlerdir. Ayrıca birçok öğretmenimiz de ilk dersini ücretsiz olarak vermektedir. Yani bunu, öğretmeninizin metodolojisini daha yakından tanımak, kendinizden, ihtiyaçlarınızdan ve yogadam tam olarak ne beklediğinizden bahsetmek için kullanabilirsiniz.

İyi şanslar!

Yoga öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5 - 1 vote(s)
Loading...

Nazlı Ece

Merhaba! Ben Nazlı. Farklı kültürlere ve dillere ilgi duyan bir çevirmenim. Bununla birlikte Avrupa Çalışmaları alanında da aktif bir sekilde makale yazıyorum ve çeşitli bloglarda içerik üretiyorum. Kısacası yazmak ve çevirmek benim en büyük hobilerimden!