Kısırlık vakalarının üçte birinde kadın, gebe kalma sorunlarından “sorumludur”.

Yumurtlama monitörleri, sıcaklık eğrileri, takvim yöntemi, servikal mukus için iç çamaşırınızı sürekli gözetlemek dahil hepsini denediniz ve hiçbir şey işe yaramıyor mu?

Bir çift bebek sahibi olmaya çalışırken, takıntılı olmaya başlarlar ve bir sorun olabileceğini düşünürler.

Sürekli olarak sağlığınızı kafanıza takıyorsanız nasıl hamile kalabilirsiniz?

Bir çocuk arzusu, gerçek arzunun hızla üstesinden gelerek her iki partner için de sağlıksız bir takıntı haline gelebilir.

Yoga yapmak, stresi azaltmaya ve bir çocuğu doğal ve stressiz bir şekilde düşünmeye yardımcı olmak için denenmiş ve test edilmiş bir yöntemdir. Mucize bir tedavi değildir, ancak kadınları gevşemeye ve hamile kalmama konusunda çok fazla endişelenmemeye teşvik edebilir.

Bir anda anne olamazsınız ancak yoga işleri kendi lehinize çevirmenize yardımcı olur.

Doğurganlık Sorunlarıyla İlgili Bazı Sayılar

Çocuk sahibi olmak her zaman kolay değildir!

Her şeyden önce: Herkesi rahatlatacak bazı rakamlar. Doğum kontrol ilaçlarını bırakır bırakmaz, hatta önümüzdeki üç ay içinde hamile kalmamanız, doğurganlık sorunlarınız olduğu anlamına gelmez.
Çoğu doktor, bir çift iki yıl boyunca düzenli olarak cinsel ilişkiye girip çocuk sahibi olamadığı sürece doğurganlık sorunlarından bahsetmez.

Her 10 çiftten 9'unda kadınlar, kontraseptiflerin bitimini takip eden yıl hamile kalmaktadır. Kalan çiftlerin yarısı ikinci yılda hamile kalıyor. Başka bir şekilde ifade edelim: 100 çiftten sadece beşi, kontraseptiflerin kesilmesini izleyen ilk 2 yıl içinde hiç hamile kalmayacaktır. Bu yüzden strese girmemeye çalışın!

Bununla birlikte, uzmanlar kısırlık vakalarının daha yaygın hale geldiğini düşünüyor:

Üremeye yardımcı bir tedavi merkezinde klinik görevlisi Dr. Joëlle Belaïsch-Allart, "Kesin istatistiklerimiz olmamasına rağmen, uzmanların şu anda giderek daha fazla kısırlık vakası olduğuna dair belirgin istatistikleri var" diyor.

Peki neden? İşte bazı olası nedenler:

  • Yaş: doğurganlık 20-25 yaş arası kadınlarda en yüksektir ve 35 yaşından itibaren giderek azalır.
  • Kilo: Kadın çok düşük veya fazla kiloluysa, doğurganlığını etkileyebilir ve yumurtlama döngüsünü kesintiye uğratabilir.
  • Yaşam tarzı: yetersiz uyku nedeniyle stres, yorgunluk - bunların hepsi sadece ruh halinizi değil, doğurganlığınızı da etkileyen faktörlerdir!
  • Aşırı yorucu fiziksel aktivite (örneğin profesyonel düzeyde sporlar)
  • Bazı ilaçlar, en önemli antidepresanlar ve migren ilaçları.

ABD'de Nisan 2014'te 370 kadın üzerinde yapılan bir araştırma doğurganlık sorunlarını strese bağladı. Amerikan Üreme Tıbbı Derneği'nin bir konferansında sunulan Amerikalı bilim adamlarının bir başka çalışması, haftada sadece birkaç dakikalık yoganın bir kadının stres düzeyini% 20 düşürdüğünü ve böylece hamile kalma şansını artırdığını göstermiştir.

Sabır, hamile kalmanın adıdır. Kısır olanlardan ziyade sabırsız çiftler çoğunlukta.

Yoga kısırlığı giderir mi bilinmez ancak gebe kalma şansınızı artırır!
Doğum kontrol hapını kullanmayı bırakan kadınlar bunu takip eden 1 yıl içinde %50 ihtimalle hamile kalabilmektedir. | Pixabay

Doğurganlığı Artırmak İçin Yoga

Her şeyden önce, bir kadının hem fiziksel hem de zihinsel olarak dokuz ay boyunca çocuğu kabul etmeye hazır olması gerektiğini hatırlamak önemlidir.

Kadınlarda kısırlığın temel nedeni yumurtlama sorunlarıdır. Stres, ağırlaştırıcı bir faktör olabilir.

Rahatlatıcı ve zahmetsiz bir yoga stili olan Restoratif Yoga öğretmeni Nathalie Engler "Organizma strese girdiğinde, yumurtlamadan sorumlu üreme hormonlarına müdahale edebilen kortizol adı verilen bir hormon salgılar".

Stres biyolojik yaşlanma sürecini hızlandırır ve yoga stresi azaltmaya ve erken yaşlanmayı önlemeye yardımcı olur. Yoga sizi yavaşlatmaya ve zihninizi ve bedeninizi yeniden dengelemeye ve sizi bir çocuk sahibi olmaya davet ediyor.

Hamile Kalmak için Hormon Yogası

Herkes doğum öncesi yogasını duymuştur, gelecekteki annelerin doğuma hazırlanmalarına yardımcı olur, ancak hormon yogası tam olarak nedir?

1991 yılında Dinah Rodrigues tarafından jinekoloğunun yardımıyla yaratılan hormon yogası, temel olarak polikistik over sendromu, PMS, düşük hormon sayısı, hipertiroid sorunları veya osteoperozdan muzdarip kadınlar içindir. Hormon yogası, Avrupa'da henüz başlangıç ​​aşamasındadır, ancak Türkiye'de de yavaş yavaş tanınır hale gelmektedir.

Etkili olması için dört ay boyunca haftada 3-4 gün hormon yogası yapmalısınız. Bu sayılar kişiye göre değişebilir ve sizin için en iyi ritmi tahmin etmenize yardımcı olacak bir yoga öğretmeniyle pratik yapmak en iyisidir.

Buradaki amaç, Hatha Yoga'dan esinlenen ve pituar, adrenal ve tiroid bezlerinin yanı sıra yumurtalıkları yeniden etkinleştirmenin bir yolu olarak Tibet'in enerji dolaşımı teknikleriyle tamamlanan bir dizi dinamik poz ve nefes alma tekniği uygulamaktır.

Yoga, stressiz bir şekilde gebe kalmak için rahatlamaya ve gevşemeye ihtiyaç duyan çiftler için avantajlı olabilir.

Yoga ile stresi azaltarak doğurganlığı artırmak elimizde.
Yoganın sağladığı anti kortizol ve kan akışını hızlandırıcı etkisi biyolojik bir sorun olmadığı durumda daha kısa sürede gebe kalmanızı sağlayacaktır. | Pixabay

Hamile Kalmanıza Yardımcı Olacak Yoga Duruşları

Yoga, daha esnek olmanıza yardımcı olur ve sert kasları gevşetir ve esnetir. Bazı pozlar (asanalar) ve nefes egzersizleri perineal bölgede çalışır ve üreme organlarına kan akışını uyarır.

İşte bebek sahibi olma şansınızı artırabilecek bazı basit pozlar.

Geniş Açılı Oturmalı Öne Eğilme (Upavistha Konasana)
Bu poz, kadın üreme sistemine kan dolaşımını teşvik etmeye yardımcı olur ve pelvisi daha esnek hale getirir.

  • Yoga matınıza oturun ve yaklaşık 90 ° 'lik bir açı oluşturacak şekilde bacaklarınızı açın
  • Ayaklarınızı bükün, böylece ayak parmaklarınız yukarı baksın ve ellerinizi bacaklarınızın arasına yerleştirin
  • Sırtınızda ve bacaklarınızda gerginlik hissedene kadar ellerinizi öne doğru getirin.
  • Bu duruşu üç tam nefes için germeden tutun, ardından rahatlayın.

Bağlanmış Açı Duruşu (Supta Baddha Konasana)
Ağrılı adet kanamalarına da iyi gelir.

Bu poz adet sorunları ve bel ağrısı için önerilir.

  • Lomber verterbrae'nizin altında bir yastıkla sırt üstü uzanın
  • Nefes verirken dizlerinizi her iki tarafa indirirken ayaklarınızı bir araya getirin.
  • Bu duruşu 10 nefes boyunca tutun, ardından orijinal pozisyonunuza geri dönün.

Köprü Duruşu (Setu Bandha Sarvangasana)

Hemen hamile kalmasanız bile yoganın faydaları hemen anlaşılır.

Bu duruş hormonlarınızı ve kanın rahim ve yumurtalıklara akışını uyarır.

  • Sırt üstü uzanın ve ayaklarınızı kalçanıza mümkün olduğunca yaklaştırarak dizlerinizi bükün.
  • Derin nefes alın ve nefes verirken kalçalarınızı kaldırın
  • Uyluklarınız neredeyse ayaklarınıza paralel olmalıdır
  • Stabilite için kollarınızı yanlarınıza koyun
  • Orijinal pozisyonunuza dönmeden önce pozu üç tam nefes boyunca tutun.

Duvara Karşı Bacaklar (Vicariat Karani)
Bu duruşu cinsel ilişkiden sonra yapın, çünkü yerçekimi spermin yumurtaya katılmasına ve döllemesine yardımcı olacaktır.

  • Duvara bakacak şekilde oturun, sırt üstü uzanın ve düz olana kadar bacaklarınızı duvarda yukarı doğru yürüyün
  • Kollarınızı yanlara doğru uzatın, avuç içi yukarı
  • Gözlerinizi kapatın ve gevşeyin, kademeli olarak tüm gerilimleri serbest bırakın ve döllenmeyi görselleştirin. 10 tam nefes alın.

Ceset Duruşu (savasana)
Adı ürkütücü görünse de, bu genellikle bir yoga seansını sonlandıran pozdur. Rahatlamanızı ve kendinizde sakin bir yer bulmanızı sağlar, zihninizi ve bedeninizi dengeleyerek bebek yapmak için mükemmel durumda olurlar.

  • Arkanıza yaslanın
  • Bacaklarınızı pelvisinizin genişliğine kadar açın
  • Avuç içi yukarı bakacak şekilde ellerinizi vücudunuzun her iki yanına koyun
  • Sadece nefesinize konsantre olun ve zihninizi boşaltın, hiçbir şey düşünmeyin
Doğurganlık yogası pelvise kan akışını hızlandırarak hormon sorunlarını çözmeyi amaçlar.
Hormon yogasının en çok baz aldığı özellikle pelvis esneten pozlar yapılarak bu bölgeye kan akışı hızlandırılır. | Pixabay

Gebe Kalmanıza Yardımcı Olacak Çevrimiçi Yoga Dersleri

Superprofta birçok deneyimli yoga eğitmeni bulabilirsiniz. Tamamen size ve zamanınıza özel esnek öğretimleri sayesinde çevrimiçi eğitim hiç bu kadar verimli olmamıştı!

Evde yoga seansları olarak hormon yogası yapmaya karar verirseniz, önceden doktorunuza danışın ve mümkünse asanaların nasıl doğru yapılacağını bilmek için kalifiye bir yoga öğretmeniyle en az birkaç yoga dersi aldığınızdan emin olun.

Dinah Rodrugues tarafından popüler hale getirilen yoga hormonunu test etmek isteyenler için bu 7 dakikalık video ideal!

Sinir sistemini ve hormonal dengeyi uyarmaya ek olarak, duruşlar libidoyu ve gebe kalma yeteneğini artırır.

 

Özetle:

Giderek daha fazla sayıda çift kısırlıktan muzdariptir  ve bu genellikle çevreye ve üreme yaşlarına bağlıdır. Çünkü artık okullardan mezun olma yaşları yükselmiş, iyi bir işe yerleşme yaşı çok daha yükselmiş ve insanların bir düzen kurma, ev döşeme yaşları hayatta iyice ötelenmiştir. Dolayısıyla gençler daha geç evlenmekte ve çoğunlukla bir çocuk yapmaya daha geç yaşlarda hazır hissetmektedirler.

Bununla birlikte, kısır olanlardan çok sabırsız çiftler var! Modern yaşamın stresi, kadın doğurganlığı üzerinde kötü bir etkiye sahiptir ve yumurtlaması düzensiz olabilir.

Yoganın rahatlama ve stresten arındırma konusundaki faydaları iyi bilinmektedir; bu yüzden neden hamileliği kolaylaştırmasın?

Araştırmalar, stresin kadın doğurganlığında olumsuz bir faktör olduğunu kanıtladı. Yoga strese karşı yardımcı olur ve bebek sahibi olma şansınızı artırır!

Superprof yoga öğretmenlerimiz Türkiye'nin her yerinde mevcuttur ve bir bebek için umutlarınıza katkıda bulunmaktan mutluluk duyacaktır!

1. Stresi azaltır
Daha önce de bahsettiğimiz gibi, stres doğurganlığın azalmasında önemli bir rol oynar.

Yoga, stresle mücadele etmenin ve iç huzuru sağlamanın mükemmel bir yoludur.

Yoga sadece fiziksel bir egzersiz değildir, aynı zamanda enerji dolaşımını iyileştirmek için bilinçli nefes almakla da ilgilidir.

Yoga nefes teknikleri vücudunuzdaki kortizol (stres hormonu) seviyelerini azaltmaya yardımcı olabilir.

2. Detoks yöntemi olarak yoga
Bazı yoga pozları vücudu detoksifiye etmeye ve böylece yumurtlamayı uyarmaya yardımcı olabilir.

Yoga ayrıca kaslarınızı ve bağ dokunuzu germeye yardımcı olur.

3. Yoga kan dolaşımını iyileştirir
Pıhtılaşma nedeniyle birçok doğurganlık sorunu ortaya çıkıyor.

Yoga ile üreme organlarınızın uygun şekilde sulanmasını sağlayarak kan dolaşımınızı iyileştirebilirsiniz.

Bu, hamilelik için olumlu bir ortam yaratmaya yardımcı olabilir.

4. Yoga bağışıklık sisteminizi etkiler
Yoga, bağışıklık sisteminizi canlandırmanın mükemmel bir yoludur.

Yoga yapmak, vücudunuzdaki beyaz kan hücrelerinin miktarını artırabilecek iç dengenizi bulmanıza yardımcı olur.

5. Yoga, yumurtalıklarınızın sağlıklı kalmasına yardımcı olur
Bazı yoga pozları, kan dolaşımını yumurtalıklara yönlendirmeye yardımcı olur.

Bu, üreme organlarına daha fazla oksijen sağlayarak onları daha sağlıklı hale getirir.

6. Yoga, hormon tedavisini daha iyi tolere etmenize yardımcı olabilir
Vücudunuzda dolaşan tüm bu hormonlarla, hem fiziksel hem de zihinsel olarak mutsuz hissetmek kolaydır.

Vücuttaki bu miktardaki negatif enerji, çocuk sahibi olma şansınızı azaltabilir.
Yoga, yan etkileri en aza indirmeye ve hamile kalma şansınızı artırmaya yardımcı olur.

Gebe kalmak için hangi yoga türleri faydalıdır?
Hatha Yoga, hareketleri daha yavaş ve daha akıcı olduğundan doğurganlığı desteklemek için ideal olarak kabul edilir.

Bu yoga tarzının derin, yavaş nefes alması zihninizi sakinleştirir.

Asana adı verilen farklı pozlar kan dolaşımını iyileştirmeye yardımcı olur.

Yoga öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5 - 1 vote(s)
Loading...

Beste

.