Stres, modern zamanların belası olarak adlandırıldı. Peki stresi nasıl azaltabilir ve tükenmişliği nasıl önleyebilirsiniz?

Nefes egzersizleri ve nazik kas gerilmeleri ile yoganın, stresle başa çıkmak için mükemmel bir yöntem olduğu kanıtlandı.

Yoga ilk olarak Hindistan'da 4000 yıldan daha önce ortaya çıktı ve şu anda tüm dünyada milyonlarca kişi tarafından uygulanıyor.

Yoganın zihin ve beden için faydaları iyi bilinmektedir ve yoga çok fazla ekipman gerektirmez antik zamanlardan kalan ve nesilden nesile öğretilen anti-stres tekniklerinin sırlarını öğrenmek için ihtiyacınız olan tek şey basit bir yoga matıdır.

Stres Üzerine Bazı İstatistikler

İşle ilgili stres , düşündüğünüzden çok daha yaygındır.

Ne yazık ki stres ve kaygı üzerine genel araştırmalar bulmak oldukça zordur.

Doktora giderseniz, genellikle ona stres yaşadığınızı söylemezsiniz. Stresli olduğumuzu ve doktorda olmamızın gerçek sebebinin aslında stres olduğunu ve bununla ilişkili sayısız semptom olmadığını kendimize itiraf etmeyi reddediyoruz .

Yine de doktorunuzun kapısında şu belirtilerle karşılaşıyorsunuz: uykusuzluk, sırt ağrısı, kas gerginliği, taşikardi ve hatta depresyon .

Amerikan Stres Enstitüsü, tıbbi konsültasyonların% 75 ila 90'ından ve işle ilgili kazaların% 60 ila 80'inden stresin sorumlu olduğunu tahmin ediyor .

Çoğu anket , işyerindeki strese odaklanmaktadır . Ancak işle ilgili stres aynı zamanda özel hayatınızı ve genel refah duygunuzu da etkiler.

2016'da 488.000'den fazla işle ilgili stres vakası belgelendi.

Türkiye'de de diğer pek çok yerde olduğu gibi bireysel ekonomik sıkıntılar insanları strese itiyor ve bazen yapamayacakları, düşük gelirli birden fazla işte çalışmak zorunda kalarak genel sağlık durumlarını da tehlikeye atıyorlar.

Toplum için stresin maliyeti, hastalık günleri nedeniyle üretkenlik kaybını ve SGK'ya olan maliyeti içerir. Çalışan için sonuçlar gerçektir:

  • Araştırmada danışılan çalışanların  37'si haftanın uyku düzenlerini bozduğunu söyledi
  • % 30, çalışmanın sağlıklarını kötüleştirdiğini söyledi
  • % 35 zihinsel olarak tükendiğini söyledi

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü(OECD)'ne göre Türkiye, dahil ettiği 38 ülke içinde en uzun çalışma saatlerine sahip ülke olarak çıktı. Mesai saatlerinin çok uzun olması, insanların sosyal ve kişisel hayatına ayırdığı dengeyi bozarak yoğun stres yaşamasına neden oluyor.

Stres önleyici yoga ile eskisi gibi yorgun ve tükenmiş hissetmeyeceksiniz.
Stres ve uykusuzluk ülkemiz genelinde büyük iş kaybı verim düşmesine neden olmaktadır. | Pixabay

Stres, hayattan memnuniyet oranını azaltıyor ve yine OECD araştırmasına göre 0 ila 10 arası sayılarla ifade edilen ve OECD ülkeleri için ortalaması 6.5 olan memnuniyet ölçeğinin sonucu Türkiye için 5.5 çıktı.

Yoga: Strese Karşı Güçlü Bir Silah

Yoga dersleri almak stresle baş etmeyi öğrenmek için ideal bir çözümdür . Amacı, zihin ve bedeni uyumlu hale getirmek ve Sanskritçe'de "asanalar" olarak adlandırılan farklı pozları birleştirerek şimdiki ana konsantre olmayı öğrenmektir.

Hipnoterapist ve yoga öğretmeni Carine Barco'ya göre:

"Yoga genellikle bir fiziksel egzersiz şekli olarak uygulanmasına rağmen, her şeyden önce fiziksel esenlik ve zihin ve bedenin birleşmesi için çabalayan bir sağlık bilimidir."

Yoga,  bunalmış ve stresli hissetmenin kolay olduğu hızla akan ve yüksek talepleri olan bir dünyada kendinize bir an bulmanızı sağlar.

Carin Barco'nun açıkladığı gibi, yoga yalnızca bir fiziksel egzersiz biçimi değil, gerçek bir yaşam sanatıdır .

Günlük yoga pratiği, kaslarınızı ve omurganızı gevşeterek ve dikkatlice nefes alarak stresi yönetmeyi öğrenmenizi sağlar .

Yoga stres atma pozları hem uykuya dalışınızı hem de üretkenliğinizi yükseltecektir.
Düzenli yoga hareketleri yapmak hem sizi rahatlatacak ama aynı zamanda daha enerjik ve üretken olmanızı sağlayacaktır. | Pixabay

Düzenli yoga pratiği, rahatlamanıza ve endişelerinizden kurtulmanıza yardımcı olacak bir sakinlik ve dinginlik seviyesine ulaşmanızı sağlar .

Uykusuzluğunuzu, katı uzuvlarınızı, gergin kaslarınızı ve sırt ağrınızı unutun. Sihir gibi mi geliyor? Tam olarak değil!

Yoga , tıpkı diğer sporlar gibi özen ve disiplin gerektirir . Bunun için kendinizden bir şeyler vermelisiniz, ancak karşılığında çok şey alacağınıza emin olursunuz.

Stres İçin Bu Yoga Pozlarını Öğrenin

Düzenli yoga uygulaması zihin ve beden için faydalıdır , hatta hamile kalmanıza bile yardımcı olabilir ! Ama stresli hissettiğinizde evde veya ofiste kolayca yapabileceğiniz birkaç asana da vardır .

İşte Hatha Yoga'dan (Batı'daki en yaygın yoga şekli) alınan ve 5 dakika içinde rahatlamanızı sağlayacak dört poz dizisi.

Isınmak için Sandalye Duruşu (Utkatasana)

Nazikçe ısınmak için bu yoga pozunu kullanın .

Sandalye Duruşu konsantrasyona yardımcı olur ve fiziksel gerilimleri giderir.

Temel olarak, bir sandalyede oturuyormuş gibi yapıyorsunuz :

  • Ayaklarınızla birlikte düz durun
  • Kalçanızı dışarı iterken dizlerinizi bükün
  • Ellerinizi bir araya getirin ve kollarınızı omurganızın bir uzantısı gibi başınızın üzerine kaldırın.
  • Pozu üç tam nefes boyunca tutun, karın kaslarınızı gergin ve topuklarınızı yoga matının üzerinde tutun.

Gerilimi Azaltmak için Eller Ayakta Duruşu (Padahastasana)

Bu duruş omurganızı esnetir ve beyine daha çok oksijen gitmesini sağlayarak gerginliği alır.

Pelvisinizi geriye doğru eğmeyi ve işin çoğunu yerçekiminin yapmasına izin vermeyi unutmayın .

  • Ayaklarınızla birlikte durun , omuzlarınız gevşek, kollarınız başınızın üzerinde
  • Derin bir nefes alın ve nefes verirken parmaklarınız yere değene kadar başınızı ve gövdenizi aşağı indirin (gerekirse dizlerinizi bükün)
  • Nefes alırken yavaşça geri gelin , omurlar için omurlar
  • Midenizi içeride tutarak 3 ila 6 kez tekrarlayın .

Dengenizi geliştirmek için Ağaç Duruşu (Vrksasana)

Bu egzersizler sırasında nefes alışınıza dikkat etmeye çalışın .Bu poz , dengeniz üzerinde çalışarak dikkatinizi yeniden odaklamanızı sağlar :

  • Ayaklarınız birlikte durun, ardından sağ ayağınızı sol uyluğunuzun içine (veya çok zorsa dizinize veya bileğinize) yerleştirin.
  • Ellerinizi bir araya getirin ve nefes verirken göğsünüze indirin.
  • Önünüze bakın
  • Duruşu 3 tam nefes boyunca koruyun, ardından bacakları değiştirin.

Sırtınızı rahatlatmak için Kedi Esnemesi (Marjarasana)

Kedi esnemesinin size ilham vermesine izin verin!

Yoga gevşeme egzersizleri içindeki bir hareket de kedi esnemesidir.
Tıpkı kedilerin bu aşina olduğumuz esnemeleri gibi esneyerek siz de gerginliğinizi atabilirsiniz. Kedilerin bildiği çok şey var! Pixabay

Bu poz, nefes "esnekliğinizi" geliştirmek için mükemmeldir. Ağrıyı hafifletmek için sırtınızı esnetir :

  • Dört ayak üzerinde , ellerinizi doğrudan omuzlarınızın altına ve dizlerinizi kalçanızın altına koyun, sırtınızın doğal bir şekilde sarkmasına izin verin
  • Başınız omurganızı uzatan konumdadır ve karın kaslarınız gergindir
  • Sırtınızı bükerken yavaşça nefes alın , omurlar birbirine paralel şekilde, çenenizi yukarı kaldırarak tavana bakın
  • Sırtınızı çevirirken yavaşça nefes verin ve yere doğru bakarken çenenizi indirin
  • 5 ila 10 tam nefes için tekrarlayın

Stresli Bir Günün Ardından 20 Dakikalık Yoga Dersi Alın

Biraz daha zamanınız varsa ve özellikle stresli bir gün geçirdiyseniz ya da gergin olduğunuz, hatta rahatlamak istediğiniz bir sunumunuz varsa, neden çevrimiçi bir yoga kursu almıyorsunuz?

Rahatlama rutinleri içeren birkaç YouTube videosu da var.

Yoga Felsefesini Stres Gidermek İçin Kullanmanın Diğer İpuçları ve Püf Noktaları

Yogayı çevreleyen felsefeden gelen teknikleri kullanarak nasıl rahatlayacağınıza dair bazı ipuçları. Her zaman pozları yapmayabilirsiniz, bu bazen işteyken veya stresli bir durumun ortasında zorlaşır.

Derin nefes al

Karın nefesi yoganın temel ilkelerinden biridir. Tüm gevşeme egzersizleri doğru nefes almaya dayanır.

Yogada "pranayama" olarak adlandırılan (kelimenin tam anlamıyla "yaşam gücü") derin nefes alma, sisteme ekstra oksijen getirerek vücudun rahatlamasına yardımcı olur.

Nefes almak , parasempatik sinir sistemini derinlemesine uyarır, gerginliği sakinleştirmeye ve kan basıncını düşürmeye yardımcı olurken, stresle ilişkili sığ, göğüsten, hızlı nefes alma sempatik sinir sistemini uyarır.

Stresi Azaltmak için Pozitif Görselleştirme ve Yönlendirmeli Görüntüleri Kullanma

Stres önleyici yoga tüyolarından biri de pozitif görselleştirmenin kullanılmasıdır.
Güzel şeyler hayal edin. Örneğin güneşli masmavi gökyüzünde huzurlu şekilde süzüldüğünüzü... | Pixabay

Bir hedefi veya resmi görselleştirmek, ona gerçekten ulaşmakla benzer bir etkiye sahip olduğu konusunda uzmanlar hemfikir. Rehberli imgeleme uzun süredir yoga meditasyonunun bir parçası ve Yoga Nidra'nın temel noktasıdır.

Rahat bir pozisyonda otururken, gözlerinizi kapatın ve huzurlu bir manzara (bir kumsal, orman, yaklaşan tatilleriniz gibi) ya da kendi imajınızı yeniden güçlendirmek ve kendinizi huzurlu ve iyi hissetmek için gelecekteki bir hedef hakkında da düşünebilirsiniz.

Naam Yoga'dan Stresi Azaltmak İçin Basit Bir Numara

Stresi sınırlamak için bir baskı noktası

Stres Altında Başarı kitabının yazarı Sharon Melnick'e göre , işaret parmağınızın orta parmak eklemleri arasındaki yere baskı uygulamak , kalbinizin etrafındaki alanı rahatlatan bir siniri harekete geçirerek stres hissini hafifletmeye yardımcı olur.

Kaslarınızı kademeli olarak gevşetin

Ayağınızın kaslarını elinizden geldiğince sıkın ve sonra gevşetin. Yavaşça vücudunuzda yukarı çıkın: baldırlar, uyluklar, kalçalar, mide, kollar, eller ve yüzünüzle bitirin.

Kaslarınızı gevşetmek için kasmak mantığa aykırı görünse de işe yarıyor. Genellikle depresyon veya anksiyete yaşayan hastalara önerilir.

Stres İçin Ne Sıklıkta Yoga Yapmalısınız?

Tıpkı spor ya da şan dersleri gibi, yoga derslerine de haftada bir saat çalışmaya başlamak yeterlidir, ancak ne kadar sık ​​pratik yaparsanız, yoganın faydaları o kadar büyük olur.

Stresle mücadele etmek ve yoganın faydalarından gerçekten istifade etmek için günlük pratik yapmak en iyisidir. Yoga her şeyden önce bir felsefedir ve günde 10 dakika yoga, haftada bir saatten daha etkilidir.

Elbette bunu stres seviyenize ve günlük rutininize uyarlayabilirsiniz. Yoganın kilo vermenize nasıl yardımcı olabileceğini veya yoga derslerinin daha iyi bir gece uykusu çekmenize nasıl yardımcı olabileceğini öğrenin !

Kısacası:

  • Stres, Türkiye nüfusunun büyük kısmını etkiliyor ve birçok ruhsal ve fiziksel hastalıklara da neden olarak iş veriminde kayba, ilaç ve tedavi masraflarını yükselterek devletin bütçesine zarar veriyor.
  • Yoganın anksiyete ve stresle mücadeledeki etkinliği kanıtlanmıştır. Yoga, duyguları yönetmemize ve hızlı bir şekilde rahatlamamıza yardımcı olur.
  • Yoga yapmak çok fazla ekipman gerektirmez ve günlük evde yoga seansları yapmak için uzman olmanız gerekmez. Basit egzersizler bile yaşam tarzınızı sağlıklı tutmanıza ve stres seviyenizi düşük tutmanıza yardımcı olabilir.
  • Yoga pozlarını gerçekten yapamayacağınız, özellikle stresli dönemlerde karın nefes egzersizleri bile yeterli olabilir.
Yoga öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5 - 1 vote(s)
Loading...

Beste

.