Saçlarınız güzelce yapılmış ve kaliteli bir çift ayakkabı giymişseniz üstesinden gelemeyeceğiniz şey yoktur.

Iris Apfel

Avon tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre erkek ve kadınların %67’si saçlarının düzgün olduğu günler kendini daha güvenli hissediyor. Görünen o ki insanlar kontrolü elinde tuttuğu zamanlar kendini güvende hissediyor. Saçlarınız vücudunuzda değiştirilmesi en kolay yerlerden biri olduğu için kontrol sizde!

Kadınlar ve hatta erkekler de saçlarının renklerini, kesimlerini sık sık değiştirmekte ve bundan haz almaktadır.

Bir insan saçları mükemmel bir şekilde yapıldığı takdirde mülakata tam bir güven ve gönül rahatlığıyla gidebilir. Sağlıklı saç erkek ve kadınları daha özgüvenli yapmaktadır.

Bir birey güzel görünen saçlara sahip olabilir ancak bu sağlıklı olduğu anlamına gelmez. Sadece güzel görünmesi için, çoğu saçlarına çok fazla düzleştirme, boya, kıvırma gibi yıpratıcı işlem uygular.

Bununla birlikte, sağlıklı beslenmenin daha parlak bir saçın anahtarı olduğunu biliyor muydunuz?

Tıpkı cilt gibi saçınızın durumu da iç sağlığınızın dışa dönük bir işaretidir. Güçlü ve sağlıklı saçlara sahip olmak için temel bazı besinler gereklidir.

Superprof, daha sağlıklı bir saç derisi için iyi beslenmenin önemini vurgular.

Hangi Yiyecekler Saçı Güçlendirir?

Sağlıklı saç için çok çeşitli ve mineralden zengin beslenme gereklidir.
Sağlıklı saçlara sahip olmak için beslenmede çeşitlilik esastır. | Kaynak:Pixabay

Uzun, güçlü ve sağlıklı saçlar herkesin hayalidir. Ve bu hayale temel besin maddelerinden oluşan sağlıklı bir diyetle kavuşabiliriz.

İşte saçlarınızın ipek gibi yumuşak ve ışıltılı olmasını sağlayacak elzem besinlere sahip yiyecekler:

*Yumurta: Saçın temel yapıtaşı proteindir. Yumurta yüksek miktarda kaliteli protein içerir. Sabah güne 2 yumurta 1 fincan kahveyle başlamak kulağa çok da kötü gelmiyor öyle değil mi?

*Yeşil Yapraklı Sebzeler: Demir saç sağlığı için olmazsa olmaz temel bir mineraldir ve mutlaka duyduğunuz üzere demir eksikliği saçların dökülmesine ya da sık kırılmasına yol açar. Özellikle demir içeriği yüksek ıspanak gibi yeşil sebzeleri diyetinize katabilirsiniz.

*Narenciye: Bildiğiniz üzere portakal, limon, greyfurt gibi narenciyeler C vitamini yönünden oldukça zengindir. C vitamini aynı zamanda saçlar için elzem mineral demirin de emilimini sağlar. Dolayısıyla yeterince portakal yemek saçlarınızın daha güçlü olmasını sağlayacaktır.

*Kuruyemişler ve Yağlı Tohumlar: Güçlü, sağlıklı kafa derisi ve parlak saçlar Omega-3 dediğimiz yağ asitlerine ihtiyaç duyarlar. Vücudumuz Omega-3 ve 6 yağ asitlerini kendi üretemediği için besinlerle dışarıdan almaya bağımlıdır. Özellikle fındık, ceviz, ketentohumu, kinoa gibi yağlı yemişler yiyerek vücudumuzun bu yağ asitlerini almasını sağlayabiliriz.

*Tam tahıllar: Biotin, demir ve çinkodan zengindir. Biotinin bazı şampuan şişelerinde yazdığını ve bu şekilde reklamının yapıldığını görmüş olabilirsiniz çünkü güçlü saçlar için olmazsa olmaz aminoasit üretimini ve hücre çoğalmasını sağlar.

*Havuç: Günde 1 bardak havuç suyu uzak tutar kuaförü. Havuç yüksek A vitamini kaynağıdır ve A vitamini hem cilt hem saç hücrelerinin gelişimini sağlar.

*Olgunlaşmış Avokado: Yumuşak ve yemeye hazır bir adet lezzetli avokado, saç derisindeki kan akışını yükselten ve folikülleri uyaran yüksek miktarda e vitamini içerir.

*Tarçın: Saç foliküllerine oksijen ve besin gönderimini sağlar.

*Somon: Omega-3 yağ asitleri açısından oldukça zengin olan bu balık vücutta antiinflamatuvar etki göstererek olası saç dökülmeleri ve kırılmalarının önüne geçebilir.

*Yoğurt: Günün her saatinde tüketilebilecek bu lezzet harikası kafa derisine kan akışını hızlandıran ve uzamayı teşvik eden çok iyi bir vitamin B5 veya diğer adıyla pantotenik asit kaynağıdır.Türk halkının  neden genel olarak saçlı, kaşlı, gür sakallı olduklarına şaşırmamak gerek!

*Badem Yağı: Lezzetli olduğu kadar da etkili. Bu iştah açıcı yağ sağlıklı yağ asitleri, proteinler ve e vitamini gibi elzem vitaminler içermektedir. Yakın zamanda yapılan bir araştırma sonucunda görülmüş ki günlük e vitamini tüketen kişilerin 8 ay sonra saçlarındaki uzama %42 artmış.

Bu yiyecekleri diyetinize dahil ederseniz, sadece kendinizi daha dinç hissedip, bağışıklığınızı güçlendirmeyecek; aynı zamanda ışıltılı ve büyüleyici saçlarla çevredekilerin gıpta dolu bakışlarına maruz kalacaksınız.

Bu yemek seçeneklerinin harika yanı, hepsinin ufak marketlerde bile bulunabilip ve kahvaltı, öğle veya akşam yemeği sırasında yenebilmesidir.

Bu sağlıklı yiyeceklerin bazılarının bir diğer ek avantajı da mutfakta çok fazla zaman harcamadan kolayca yapılabilmesidir. Örneğin, 5 dakikadan daha kısa sürede taze sıkılmış narenciye veya havuç suyu, avokado smoothie, ıspanak salatası veya çırpılmış yumurta yapabilirsiniz.

Tam tahıllı ekmek üzerine biraz avokado sürmek hem lezzetli hem düşük kalorili hem de saçlar için oldukça faydalı bir atıştırmalıktır.

Saç Dökülmesiyle Mücadele

Erkekler er ya da geç kelleşir. Beyaz ırk erkeklerinin % 50 ila 60'ının 70 yaşına kadar saçlarını kaybetmeye başladığı tahmin edilmektedir.

Ancak bu rakamlar her geçen dakika daha da kötüye gidiyor gibi görünüyor. 20'li yaşların başındaki birçok erkek şimdi büyük bir saç kaybı olduğunu bildiriyor.

Erken saç dökülmesi çoğu erkeği ve hatta bazı kadınları görünüşleri hakkında çok tedirgin hissettirebilir. Hatta bazıları, sonunda tamamen saçlarını kaybettiğinde kimselerin onları sevmeyeceğinden şüphe duyuyor.

Bu biraz aşırı ama sağlıklı saçların herkes için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Daha güçlü saçların anahtarı mı? Bahsi geçen yiyecekler! Besleyici öğünler ve atıştırmalıklar daha güçlü saç kökleri oluşturabilir ve saç dökülmesini önleyebilir. Sağlıklı beslenme sağlıklı bir vücut ve sağlıklı bir vücut ise güçlü dolgun saçlardır!

Saçınız İçin En Kötü Yiyecekler

Tıpkı saç uzamasına neden olan birçok sağlıklı yiyecek olduğunu gördüğümüz gibi, kaçınılması gereken birçok yiyecek de var!

Besleyici, vitamin ve protein dolu yiyecekler aradığınız şeydir. Doymuş yağ, sodyum ve istenmeyen şeker oranı yüksek işlenmiş gıdaları tüketmek istemezsiniz. Özellikle sindirimi zor olan ve bağırsaklarda enflamasyona neden olabilen gıdalar aynı zamanda saç dökülmesine de neden olabilen gıdalardır.

İşte değerli saçlarınız için en kötü yiyecekler:

Kılıç Balığı: Somon gibi diğer balıklar şiddetle tavsiye edilirken, kılıç balığı büyük bir asladır! Bu büyük balıkta saç uzaması ve gücü için zararlı olan yüksek seviyelerde civa vardır.
Gazlı Diyet İçecekler: Bu serinletici içecekleri sevenler için üzgünüm, ancak gazlı diyet içecekler saç dökülmesine neden olan aspartam ile yapay olarak tatlandırılmıştır.
ŞEKER: çılgınlığı durdurun! Dokunduğumuz hemen hemen her yiyeceğin içinde şeker var! Protein saç büyümesi için çok önemlidir ve şeker vücudun ihtiyaç duyduğu temel proteinlerin emilmesini engeller.
Nişastalı Beyazlar: Beyaz ekmek, kekler, hamur işleri ve beyaz makarnadan veba gibi kaçınılması gerekir! Şekerle eküridirler ve saçların güçlenmesi yerine saçların incelmesine neden olurlar.
Fast Food: Bu lezzetli karbonhidratlar çok bağımlılık yapar ama aynı zamanda saçınız için çok zararlıdır! Süper yağlı yiyecekler cildinizi yağlı bırakabilir, buna saç deriniz de dahildir. Bu aşırı işlenmiş gıdalardan gelen yağ, gözeneklerinizi tıkar ve daha fazla saç uzamasını önler.
Alkol: Bir kadehe kesinlikle ara sıra göz yumuyoruz, ancak sık alkol tüketimi vücudunuzdaki çinko seviyelerini azaltıyor. Ayrıca saçınızı kurutarak daha az parlak ve daha kırılgan hale getirir.

Sağlıklı saç erkek veya kadında fark etmeksizin kötü beslenme sonucunda kaybedilebilir.
Bazı gıdalardan hem saç hem de genel vücut sağlığımız için kaçınmalıyız. | Kaynak: Pixabay

Yukarıda bahsedilen bazı maddelere karşı koymak bazen zor olabilir ama saçınız bundan daha iyisini hak ediyor! Uzun vadede, iyi dengelenmiş sağlıklı bir diyet, anlık zevklerin önüne geçer.

Saçınız İçin Sağlıklı Tarifler ve Öneriler

Besinler ilacınız, ilacınız besinler olsun.

Hipokrat

Hipokrat bunca zaman önce bir şeyin peşindeydi. Şimdiye kadar öğrendiğimiz gibi, bazı gıda maddeleri vücuda ve özellikle saça ilaç gibi gelebilir.

Bununla birlikte, hangi yiyeceklerin sağlıklı bir diyete ve saç dökülmesine katkıda bulunacağını bilmek bir mesele, ancak onları nasıl pişireceğini bilmek tamamen farklı bir meseledir.

Korkmayın, tüm yiyecek gruplarını içeren ve size her zaman istediğiniz dolgun saçları sağlayacak birçok basit tarif var.

Saç büyümesini teşvik etmek ve sağlıklı bir saç derisine sahip olmak için genel olarak dengeli bir diyet gereklidir.

Siyah fasulye, nohut, barbunya ve mercimek gibi baklagillerin kullanıldığı tarifler için olanaklar sonsuzdur. Aynı zamanda büyük protein, demir, çinko ve biotin kaynaklarıdır. Vejetaryenler de mutlu olabilir çünkü pek çok et içermeyen tarif mevcut.

Kabak Çorbası: Hemen yüzünüzü ekşitmeden önce bir şans verin. Bu lezetli çorbaya doyamayacaksınız.

Terbiyeli Sebze Çorbası: Hem sağlık hem şifa dolu çorba aslında annelerimizin de klasik tariflerinden biri. Şimdi yine anne sözü dinlemenin önemini anladık sanırım.

Bu makale boyunca balıktan çeşitli zamanlarda bahsedildi, ancak bu, kümes hayvanlarının veya sığır etinin sağlıklı bir diyete katkıda bulunmadığı anlamına gelmez! Etler eşit derecede faydalıdır. İnternet sağlıklı sığır eti ve tavuk tarifleriyle doludur:

Tavuk Sote: Bildiğimiz tavuk sote işte. Yağı çok kullanmaya gerek yok bunun yerine biber, soğan ve bol baharatla tatlandırabiliriz.

Fırında etli lahana: Lahananın kokusu biraz ağır olabilir ve alışmanız zaman alabilir. Ancak lahana genel olarak sağlığınıza çok iyi gelebilecek bir besin ve saçlarınız da bundan nasibini alacak elbet.

Şimdi de omega-3 seviyenizi yükseltme vakti geldi!

Mis kokulu uskumru: Artık evimiz kokacak derdine son. Fırında limonlu portakallı uskumru ile evimiz tertemiz kokmaya devam edecek.

Fırında palamut: Balık sezonunun açılışını sonbahar gibi palamutla yapıyoruz genelde. Palamut tıpkı somon gibi yüksek omega-3 içeren bir balıktır. Pişirmesi de oldukça kolay. Omega-3 aynı zamanda enflamasyonu azaltarak sağlıklı nemli bir cilt, nemli gözler sağlar. Özellikle lens kullanıcıları için bir taşla iki kuş!

Tüm bu yemek tariflerini ve detaylı listeyi Yemek.com sitesinde bulabilirsiniz.

Sağlıklı saç bakımı için protein tüketilmelidir.
Balık dışındaki etler de en az balık kadar faydalı ve insan vücudu için gereklidir. | Pixabay

Yemek tarifleri bloğu olmadığımızın farkındayım ancak bu tarifleri sizler sağlıklı beslenmeye daha istekli olun ve pratik şekilde fikir edinebilin diye yazılarımızın içine ekleme kararı aldık. Çünkü bu tarifler hem pratik hem çok lezzetli hem de saçlarınız için oldukça faydalı.

Saç Maskeleri Hazırlayın

Son zamanlarda doğal malzemelerle evde hazırlanan pratik kozmetikler oldukça moda. Dolayısıyla sağlıklı saç bakımı evinizde kolayca bulabileceğiniz organik gıda maddelerinden de yapılabilir.

Maskelerin çoğu hindistancevizi yağı, sızma zeytinyağı, avokado, yumurta, esmer şeker, limon, hindistancevizi sütü ve bal gibi kolay bulunan gıdalar kullanılarak yapılabilir.

Saçlarınızı hem içten beslerken hem de yediğiniz malzemeleri dıştan uygulayarak çok daha sağlıklı saçlara sahip olabilirsiniz. Marketlerde satılan kozmetik ürünlerden farklı olarak size zarar verme riski yoktur ve tamamen doğaldır. Bu maskeler saç derinizi nemlendirdiği gibi saç uçlarınızdaki kırıkları da önleyebilir.

Sağlıklı saçlar için saç bakım bilgileri edinmek güzel ancak iyi bir beslenmenin yerini hiçbir maske ya da kozmetik tutamaz!

Biotin nedir?

Yumurta sarısında, hayvan karaciğerinde veya mayada bulunabilen bir vitamin kompleksi. Yağ asitleri ve glikoz içerir ve saç uzamasına ve güçlenmesine katkıda bulunur.

Omega-3 yağ asitleri nelerdir?

En başta balık yağlarında bulunan doymamış bir yağ asidi. Çok sağlıklı ve faydalı. Tabletlerle besin takviyesi olarak alınabilir.

öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5 - 1 vote(s)
Loading...

Beste

Diller, kültürler, yemekler, muhabbet kuşları... Hayatta her şey hakkında ufak bilgilere sahip olmak tutkum. Bir gün 3.dalga kahve tarifleriyle ilgilenirken diğer gün izotretinoin tedavisinin teratojenik etkileri hakkında makale okurken buluyorum kendimi. Sonuç olarak “jack of all trades, master of none is oftentimes better than master of one” züğürt tesellisiyle noktayı koyuyorum.