Herkes antik çağlardan beri ışıltılı, genç bir cilde sahip olmak istemiştir. Erkekler ve kadınlar her zaman sivilce, egzama, kırışıklıklar ve sarkıklık konusunda endişelenmiştir.

Cildiniz, kim olduğunuzun güçlü bir temsilidir ve herkes iyi bir izlenim bırakmak ister.

Son yıllarda, daha sağlıklı görünen bir cilt kaygısı sadece yaşlı tüketicileri değil aynı zamanda daha genç olanları da etkilemeye başlamıştır. Bu eğilim, kozmetik endüstrisini dünyadaki en karlı pazarlardan biri haline getirmiştir.

Bu endüstrinin yavaşladığına dair hiçbir işaret yok çünkü Statista'ya göre rakamlar 2024'te 180 milyar ABD doları (1 trilyon 350 milyar Türk Lirasının üzerinde) olarak öngörülen küresel bir tahmine ulaşmaya devam edecek.

Tüketiciler ister nemlendiriciler, ister yaşlanmayı geciktiren kremler, makyaj temizleyici ürünler, ister günlük cilt kremleri arıyor olsun, sağlıklı cilt takıntısı dünyadaki birçok insanda mevcuttur.

Ancak, size sağlıklı bir cilde yılda yüzlerce lira harcamadan ulaşılabileceğini söylesek inanır mıydınız?

O halde inansanız iyi olur çünkü gerçekten sağlıklı bir cilt için pahalı kozmetikler değil, sağlıklı bir beslenme gereklidir.

Güzel, parlak, sağlıklı bir cilde sağlıklı beslenme ve doğru vitamin, mineral ve proteinlerin alınmasıyla ulaşılabilir.

Superprof, sağlıklı, aknesiz ve yaşlanmaya karşı dirençli cilde katkıda bulunacak yiyecek seçeneklerini sunmak için burada!

Güzel Görünümlü Ciltler İçin En İyi Yiyecekler

Cilde faydalı besinler sayıldığında en başta balık gelir.
Cilt sağlığımız için olabildiğince geniş yelpazede gıdaları tüketmeye özen göstermeliyiz. | Pixabay

Epidermis (Yunanca "üzerine" anlamına gelen epi ve "deri" anlamına gelen derma kökünden gelir) en büyük insan organıdır ve aynı zamanda en çok görülen organdır.

Hepimiz (sen bile Ajda Pekkan!) bir gün yaşlanacağımızı ve cildimizin 20'li yaşlarımızın başındaki gibi olmayacağını kabul etmeliyiz.

Gençliğinizde cildinize özen göstermek, gelecekte iyi yaşlanmak anlamına gelir. Kırışıklıklar kişinin yaşamda yaşadığını gösterebilir, ancak aynı zamanda çok fazla stresin ve kötü beslenmenin sonucudur.

Bu nedenle, cilde faydalı besinler yemek, şimdi ve gelecekte daha iyi cilt kalitesi ile sonuçlanacaktır:

Yağlı Balık: Somon, uskumru ve ringa balığı sağlıklı bir cilt için beslenme listelerinin en başında gelir. Bu deniz canlılarında bulunan omega-3 yağ asitleri, cildi kalın, esnek ve nemli tutmak için gereklidir. Bu yararlı omega-3'lerin eksikliği, kuru cilde neden olabilir. Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalar, bu balık yağlarının lupus gibi cildi etkileyen enflamatuvar durumlarla savaşmaya yardımcı olabileceğini bulmuştur. Yağlı balıklar, aynı zamanda harika E Vitamini ve çinko kaynakları olduğu için yenilmesi gereken yiyeceklerin başında gelir. E vitamini, sağlıklı ciltler için en önemli antioksidanlardan biridir ve çinko, yeni cilt hücrelerinin çoğalması için önemli bir mineraldir. Balık severler için harika haberler!
Avokado: İyi yağlarla dolu bir lezzet bombası. Bu lezzetli yeşil meyve (birçok insanın düşündüğü gibi avokado bir sebze değildir), cildin esnek ve nemli kalmasına katkıda bulunur, dolayısıyla sağlıklı cilt için gereklidir. Yağlı balıklar gibi, avokado da tipik Batı Diyetinde yeterince tüketilemeyen harika bir E Vitamini kaynağıdır. Bu süper vitamin, yine avokadonun da sahip olduğu kuzeni C Vitamini ile birleştiğinde daha da etkilidir. Cildi güçlü ve sağlıklı tutan ana yapısal protein olan kolajeni oluşturmak için C vitamini gereklidir.
Ceviz: Vücudun kendi kendine üretemeyeceği büyük bir esansiyel yağ asidi kaynağıdır. Ceviz, daha sağlıklı görünen bir cilde katkıda bulunan iyi bir omega-3 ve omega-6 yağ asidi oranı sağlar. Ayrıca cildin bir bariyer görevi görmesine yardımcı olan, bakterileri ve iltihabı engelleyen çinko ile doludur. En çok saçlı deride görülen seboreik dermatit gibi fungus ve yüksek enflamasyonla alakalı deri döküntülerini önleyebilir. Unutmayın ki deride meydana gelen hastalıklar saç, kirpik, kaş, sakal dökülmesine de neden olabilir.
Brokoli: Brokoliyi bu listeye eklememizin ilk sebebi besleyici ve faydalı bakterilerle dolu olduğu için, ikinci sebebi ise brokolinin çiçeklerinde özel bir madde olduğu için. Bu özel madde nedir peki? Kansere karşı etkileri olan, cilt kanserine karşı bile savaşan sülforafan adı verilen bir bileşik. Sülforafan aynı zamanda bir koruyucu görevi görür, cildin güneşten zarar görmesini önler ve UV ışığı tarafından öldürülen cilt hücrelerinin sayısını azaltır.
Domates: Her tarif içinde bulunan en leziz sebzelerden... Domatesler harika bir C Vitamini kaynağıdır ve sağlıklı cildi korumak için mükemmel olan tüm temel karotenoidleri içerir. Bununla birlikte, karotenoidlerin emilmesi için bazı yağlara ihtiyacı vardır, öyleyse neden onları birleştirip natürel sızma zeytinyağı, mozzarella ve fesleğen ile sağlıklı bir salata yapmayasınız? Afiyet olsun!
Bitter Çikolata: Sağlıklı bir cilt için beslenmek hiç bu kadar lezzetli olmamıştı! Kakaonun faydaları oldukça etkileyici. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, antioksidan bakımından yüksek olan kakao tozu yemenin 6-12 hafta sonra daha kalın ve daha nemli cilde katkıda bulunduğunu göstermektedir. Cilt daha az pürüzlü, pullu ve kurudur, bu da ciltte daha iyi kan akışına ve besin maddelerinin emilmesine katkıda bulunur. Burada Nesquik'ten bahsetmiyoruz, en az% 70 oranında kakao içeren bitter çikolatadan bahsediyoruz. Bu oran ne kadar yüksek olursa o kadar iyidir çünkü bu daha az şeker, daha fazla kakao demektir.

Sağlıklı bir yaşam tarzı yalnızca cildinizin durumunu iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda daha az kalori (kilo vermenize ve daha az sağlık sorununa katkıda bulunur) ve yanlış yiyeceklerden (doymuş yağlar, işlenmiş gıdalar) daha az yemenizi sağlayabilir.

Bahsedilen tüm bu yiyecekler lezzetli, sağlıklı ve bulunması kolaydır. Bu yiyecekleri diyetinize basit tariflerle eklemek, cildinizin sağlığını önemli ölçüde iyileştirebilir. Cildiniz hem çekici hem de kıskanılacak doğal bir ışıltıya sahip olacak!

Cilt İçin En İyi Yaşlanma Karşıtı Gıdalar

Kırışıklıkları fark ettiğimizde, zamanı geri alabilmeyi dilemez miyiz?

40, 50 veya 60 yaşlarına yaklaştıysanız ve yüzünüzde, ellerinizde veya boynunuzda kırışıklık olduğunu fark ettiyseniz, stres yapmayın ve plastik cerrahı arayın! Elbette bıçağın altına girmeden önce bazı önlemler alınabilir. Sağlıklı bir diyetin parçası olan ve zamanı geri alabilecek birçok yiyecek vardır.

Sağlıklı bir cilt için önemli gıdaların başında kırmızı şarap gelir.
Kırmızı şarabın hızla geçen zamanın izlerini geri döndürebileceğini biliyor muydunuz? | Pixabay

 

İşte bunlardan birkaçı ve cilt için sundukları faydalar:

Ayçekirdeği: mükemmel bir linoleik asit kaynağı, cildi esnek ve nemli tutan ve daha genç bir görünüme katkıda bulunan bir omega-6 yağı. 4.000 kadının takip edildiği çok büyük bir çalışmada, yüksek miktarda linoleik asit alımı, yaşlanmayı hızlandıran kuru ve ince cilt riskinin azaldığını gösteriyordu.
Tatlı Patates: Doğal bir güneş kremi görevi görerek epidermisi sağlıklı tutan A vitamini ve beta-karoten içerir. Cilt hücrelerini çok fazla güneşe maruz kalmaktan korur ve cilt hücreleri uv ışınları ya da diğer zarar verici etkenlerden dolayı öldüğü zaman arkalarında lekeler ve kırışıklıklar bırakma ihtimalleri daha fazladır. Bu yüzden önce tatlı patateslerinizi yiyin ve sahile gidin!
Yulaf: Yulaf gibi kompleks karbonhidratlar, düşük glisemik indeksli gıdaların bir parçasıdır ve dermatolog Debra Jaliman'a göre, diğer karbonhidratlar gibi kan şekerinizi yükseltmedikleri anlamına gelir. Makarna, pirinç ve ekmek gibi yüksek glisemik indeksli gıdaların kırışıklıklara neden olduğu bilinmektedir. Dr Jaliman, tüm bunları Cilt Kuralları kitabında açıklıyor.
Kırmızı Dolmalık Biber: Yaşlılıkta yüksek kolajen seviyelerini korumak için gerekli olan en yüksek C vitamini kaynaklarından biri olduğu keşfedildi. Yüksek C vitamini alımı, yaşlılıkta yaygın olan kuru ve ince cilde sahip olma ihtimalini azaltır.
Yağsız Sığır Eti, Yumurta, Tavuk ve Tofu gibi Protein Kaynakları: Daha genç görünen bir cilde katkıda bulunur. Yüksek kaliteli proteinler, daha genç bir yüz için gerekli olan kolajen oluşumuna yardımcı olur. Protein içeren sağlıklı tarifler internetin her yerinde mevcuttur.
Kırmızı Şarap: Tam olarak yemek olduğunu söyleyemeyiz ama yine de çok keyifli! Eminim ki birçoğunuz bu içeceğin de sağlıklı cilt için önerilen bir listede olduğunu görünce neşelenmiş ve rahatlamıştır. Yaşlanmanın etkilerini azaltmak da dahil olmak üzere birçok sağlık yararı olan kırmızı üzüm kabuğundan elde edilen bir bileşik olan resveratrol açısından çok yüksektir. Ayrıca cilt hücrelerine zarar veren ve yaşlanmaya neden olan zararlı serbest radikallerin üretimini azaltmaktadır. Bununla birlikte, ölçülü olarak içmek buradaki kilit noktadır.

Lezzetli ve sulu bonfile ve tatlı patates salatası eşliğinde bir kadeh kırmızı şarap çok keyifli! Böyle bir yemek ayrıca kırışıklıkların sayısını azaltabilir ve hücrelerin daha genç kalmasını sağlayabilir. Daha iyi yiyecekler yemeye ve sağlığınıza özen göstermeye kararlıysanız, sağlıklı bir cilt elde etmek imkansız değildir.

Akne ile Mücadele Eden Besinler

Kadın ve erkek fark etmeksizin dünyanın dört bir yanından insanlar akne sorunuyla karşılaşmaktadır.

Sağlıklı bir cilt için beslenme çok önemlidir.
Eskiden akne ile beslenme arasında ilişki olmadığı söyleniyordu ancak son zamanlarda yapılan araştırmalar kimi gıdaların kimi insanlarda aknelerde kötüleşmeye neden olabileceğini gösterdi. | Pixabay

Akne atakları gençlerin zaten görüntüleri konusunda en güvensiz ve takıntılı oldukları ergenlik çağında en üst noktaya ulaşmaktadır. Gençler, kat kat fondötenle gizlemek zorunda kalmadıkları pürüzsüz cilt ile yaşıtlarını etkilemek isterler.

Mükemmel cilde sahip olmak için aknelerle girilen savaşa hemen hemen her genç hayatının bir döneminde katılmak zorunda kalmakta ancak korkulacak bir şey yok. Neyse ki hem piyasada akne ile etkili şekilde savaşan ilaç ve kozmetikler bulunmakta hem de cildi içten besleyerek akne riskini en aza indirebilecek gıdalar her yerde erişimimize açık. Örneğin:

Kombucha, Kefir ve Turşu: Cilt enflamasyonunu azaltmaya yardımcı olan harika probiyotik kaynakları.
Somon ve Ceviz: Ciltte harikalar yaratan ve enflamasyona karşı savaşan Omega-3 yağ asitleri bakımından yüksektir.
Yeşil yapraklı sebzeler ve Meyveler: Araştırmacı Whitney Bowe MD, antioksidanlar açısından zengin bu besin grubunu özellikle sivilceden mustarip gençlerin az tükettiğini söylüyor.
Kaju fıstığı ve Badem: Bu kuruyemişlerde ihtiyaç duyulan yüksek çinko seviyeleri karşılanabilir çünkü araştırmalar sivilce problemi yaşayanların diyetlerinde düşük çinko seviyelerine sahip olduğunu göstermektedir.
Gençlerin fındık ve yağlı tohumlardan çok patates kızartması veya Big Mac gibi atıştırmalıkları tercih edeceği malumunuz. Ancak seçim sizin, temiz bir cilde sahip olmayı mı yoksa sahip olduğunuz tüm sivilcelerden ''pizza surat'' olarak adlandırılmayı mı tercih edersiniz?

Cevabın açık olduğunu düşünüyorum!

Sağlıksız Cilde Neden Olabilecek Besinler

Daha sağlıklı bir cilde katkıda bulunabilecek birçok gıda olduğu gibi, kaçınılması gerekenler de vardır.

Sağlıklı cilt için yapılması gerekenler kadar yapılmaması gerekenler de vardır.
Aşırı yağlı, tuzlu ve karbonhidratlı gıdalar cildinizde tepkimelere ve serbest radikallerin açığa çıkmasına neden olabilir. | VisualHunt

 

İşte cildinizi daha kötü hale getirebilecek bazı yiyecekler:

Süt Ürünleri: Süt, peynir ve dondurma gözenekleri tıkar ve akne ataklarına neden olur. Soya veya badem sütünü tercih etmek daha akıllıca olacaktır.
Şekerler: Rafine şeker içeriği yüksek yiyecekler sadece vücudunuz için değil cildiniz için de iyi değildir. Donutlar, kekler veya kurabiyeler (şeker eklenmiş hemen hemen her şey) cildi sertleştirir ve yaşlandırır. Çilek gibi sağlıklı şekeri olan meyveleri yemeyi deneyin.
Tereyağı: çok lezzetli ama çok zararlı! Cilde zarar verebilecek aşırı yağ üretimine neden olur. 2001 yılında yapılan bir çalışmada, tereyağı tüketenler, zeytinyağı veya diğer sağlıklı bitkisel yağları tercih edenlere göre daha fazla kırışıklık yaşadığı ortaya atıldı.
Kabuklu deniz ürünleri: Gençseniz ve deniz kenarında yaşıyorsanız ve düzenli olarak karides, istiridye, istiridye ve deniz tarağı tüketiyorsanız, size kötü bir haberim var: kabuklu deniz ürünleri sivilceye neden olur! İyot bakımından çok zengindir ve bu elementten çok fazla içeren bir diyete girerseniz, bu durum akne ataklarına neden olabilir.

Artık biliyorsunuz, iyi bir diyet planı ve sağlıklı beslenmek sağlıklı bir cilde yol açar. Sağlıksız ve tamamen anlık zevkleri tatmin eden düşünülmeden yapılan bir diyet ise daha erken kırışıklıklara ya da akne gibi cilt sorunlarına neden olabilir. Aynı zamanda sindirim sisteminizi irrite edebilecek besinler de vücutta kronik enflamasyona neden olabilir ve bu da akne, roza, egzama gibi kronik cilt döküntülerine neden olabilir.

Güzel ve ışıltılı bir cilt, mineral ve vitaminlerin daha dengeli bir şekilde alınmasına katkıda bulunacak yeni beslenme alışkanlıklarını uygulama çabasına değer. Superprof, daha sağlıklı bir cilde nasıl ulaşılacağı konusunda sizi eğitmekten büyük keyif aldı!

Cilt Hakkında Tanımlar

Linoleik asit tam olarak nedir?

Vücudun sentezleyemediği ve gıdalardan alması gereken temel bir yağ asidi. Bitkisel besinlerde bulunur ve omega-6 yağ asitleri gibi özel yağlar oluşturmak için kullanılır.

Karotenoid nedir?

Olgun domates gibi bitkilere renk veren başlıca kırmızı, sarı veya turuncu pigmentler. Vücutta ihtiyaç anında A vitaminine dönüştürülür. A vitamini sağlıklı cilt oluşumu ve sağlıklı retina ve düzgün görüş için önemlidir.

öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5 - 1 vote(s)
Loading...

Beste

Diller, kültürler, yemekler, muhabbet kuşları... Hayatta her şey hakkında ufak bilgilere sahip olmak tutkum. Bir gün 3.dalga kahve tarifleriyle ilgilenirken diğer gün izotretinoin tedavisinin teratojenik etkileri hakkında makale okurken buluyorum kendimi. Sonuç olarak “jack of all trades, master of none is oftentimes better than master of one” züğürt tesellisiyle noktayı koyuyorum.