Hepimiz sürekli olarak pilatesin popülerliği ve faydalarıyla ilgili bir şeyler duyuyoruz, peki bu aslında neleri kapsıyor?

Pilates ne işe yarar? Bir tür yoga mıdır? Pilates nasıl yapılır? Ter döker misiniz? Özel bir ekipman gerektirir mi? 

Daha önce dersini almadıysanız pilates size bir muamma gibi görünebilir. Basitçe açıklamak gerekirse, pilates özellikle bütün olarak vücut kondisyonu, kuvvetlendirme ve vücudun dengesini geliştirmek için tasarlanmış bir egzersiz sistemidir.

1920'lerde Joseph Pilates isminde Birinci Dünya Savaşı sırasında Man Adası'nda tutulduğu sırada kendi fitness rejimini uygulayan bir asker tarafından icat edilmiştir.

Pilates beyin ve vücut arasındaki bağa güçlü bir şekilde inanlardandı, ve bu inanış da egzersiz sisteminin temelini oluşturdu.

Tipik bir Pilates dersinde, bir yoga matı üzerinde çalışıp vücut ağırlığınızı direnç olarak kullanmayı bekleyebilirsiniz, fakat bunun yanında egzersizinizi daha etkili hale getirmek için diğer ekipman parçalarından da faydalanacaksınız.

Pilates faydaları birden fazladır: genel fiziksel ve mental sağlığınızı desteklemesinin yanısıra insanların düzgün bir duruş geliştirmesine ve bundan kaynaklanan yaralanmaları engellemesiyle de bilinir.

Pilates ile ilgili daha çok bilgi öğrenmek istiyorsanız, okumaya devam edin!

Erkekler İçin Pilates

Pilatesin bir erkek tarafından icat edildiğini ve geliştirilirken diğer erkekler üzerinde denendiğini belirtmeliyiz. Bu şekilde düşünüldüğünde bu egzersiz formunun çoğunlukla erkek vücut formu üzerinde tasarlandığını söylemek mümkündür.

Pilates faydaları saymakla bitmez ve erkekler de pilates yapabilir
Pilates kelimesini duyduğumuzda gözümüzde bir sınıfta esneme hareketleri yapan 20-40 yaş arası kadınları canlandırsak da pilatesi erkekler de yapabilir! Source: Pixabay

Peki Pilatesin hangi yönleri erkekler için faydalıdır?

Erkeklerin pilatesi egzersiz rutinlerine katkı olarak ya da iyi seviyede bir fiziksel fitliği devam ettirmeleri için dahil etmelerinin birçok yolu vardır.

Pilates çok uzun bir zamandır jimnastikçiler, baletler ve uzun süreli yaralanmaları olan askerler üzerinde özellikle iyileşme aşamasında spora dönmeden önce güzel bir geçiş dönemi yaratmak amacıyla rehabilitasyon aracı olarak kullanılmıştır.

Pilates yaparak kazanılan kuvvet iyi bir duruşu desteklediği gibi kaslarınızın performansını ve gücünü de geliştirir, aynı zamanda vücudunuzun daha dengeli olmasını sağlar. Bunun sonucunda vücudunuza ve hareketlerine daha iyi hakim olursunuz. Aslında, herkes tarafından "Pilates" ismiyle bilinmeden önce bu popüler egzersizin ismi zihin ve vücut arasındaki bağa ve vücut farkındalığını geliştirmeye yoğunlaştığı için "Kontroloji" olarak biliniyordu.

Sıkı karın kasları için kondisyon endişeniz varsa Pilates sizin için inanılmaz uygun egzersizlere sahiptir. GQ dergisi tarafından Pilates yöntemi kaslı vücuda giden zahmetsiz bir yol olarak tanımlanmıştır. Haftada yalnızca üç kere Pilates yaparak kaslı bir yapıya ulaşmanız mümkündür.

Hamilelikte Pilates

Anne olacağınızı öğrenmek keyifli olduğu kadar insanın hayatını değiştiren bir durumdur. Hamile olmak normal günlük yaşam biçiminizde anne ve bebeğin sağlığını garanti altına almak için birçok değişiklik gerektirir ve bu nedenle de anne olmaya hazırlanan birçok kadın doğum öncesi derslere katılır.

Doğum öncesi dersler müstakbel anneler arasında bir destek ağı sağlar ve karnında bebek taşımakta olan bu anneler için doğum sırasında nefes alma ve egzersiz teknikleriyle ilgili bilgiler verir.

Doğum ve emzirme derslerinin yanısıra birçok sosyal tesis özel olarak hamilelikleri süresince aktif yaşam biçimlerini sürdürmek isteyen hamile kadınlar için tasarlanmış dersler sunmaktadır.

Esneme hareketleri ve Pilates vücutla birlikte zihni de rahatlatan birçok yumuşak ve etkili yönteme sahiptir ve bu egzersizler hamile kadınlar için de güvenli bir şekilde uyarlanabilir.

Pilatesin hamilelik dönemine özel bazı faydaları:

  • Pelvik tabanınızı, karın kaslarınızı ve sırtınızı güçlendirir: Bu önemli yerlerde güçlü olabilmek demek sırt ağrısı ve mesane ile ilgili problemler yaşama riskinizi doğum öncesi de sonrası da düşürmektedir.
  • Dengenizi artırır: Hamilelik vücudunuzda denge ve koordinasyon duygunuzu etkileyecek çok büyük değişikliklere yol açar. Vücudunuzun merkezini pilates ile güçlendirmek göbeğiniz büyümeye devam ederken yürüme ve dolaşma gibi hareketlerin size çok daha kolay gelmesini sağlar.
  • Bebeği doğumda doğru pozisyona getirir: Pilates derslerinizde birçok hareket ellerinizi ve dizlerinizi kullanarak kendinizi desteklemenizi gerektirir. Bu hareketler omurganız için yararlı olmakla birlikte karnınızdaki bebeğin doğum için uygun bir pozisyona gelmesine de yardımcı olur.

Müstakbel anne olarak Pilates yapabileceğiniz birçok yol vardır. Mesela, Youtube'da izleyebileceğiniz birçok hamilelikte pilates ile alakalı video vardır ve bu videolar size nasıl güvenli şekilde egzersiz yapabileceğinizi gösterir. Bu şekilde kendi ev ortamınızın rahatlığında tamamen ücretsiz bir şekilde de egzersiz yapabilirsiniz!

Tabii ki, hamilelikte yapılacak egzersizler için bir uyarıda da bulunmamız gerekiyor. Her kadının hamileliği özel ve diğerlerinden farklı geçtiği için öncesinde doktorunuza danışmanız çok önemlidir!

Bu egzersizler için profesyonel birinden yardım almak istiyorsanız mutlaka etrafınızda hamilelere özel pilates dersleri veren merkezler vardır. Yoksa da normal bir pilates dersine gidip eğitmeninizi hamile olduğunuz konusunda bilgilendirmeniz gerekir, bu şekilde eğitmeniniz öncesinden sizin için birkaç değişiklik yapabilecektir. Grup içinde ders almak istemiyorsanız ve özel eğitmene ihtiyaç duyuyorsanız Superprof bu konuda da sizin yanınızda! Hemen sitemizi ziyaret edip bulunduğunuz şehirde ders vermekte olan Pilates hocalarımız içerisinde size en uygun olanını seçebilirsiniz!

Evde Pilates

Yogada olduğu gibi pilatesi de kendi kendinize evinizde yapabilirsiniz.

Birçok pilates egzersizi Pilates reformer'ı gibi kocaman ve özelleştirilmiş ekipmanlar gerektirse de Pilates rutinini direnci sağlamak için yalnızca vücut ağırlığınızı kullanarak da tamamlamak mümkün, tek ihtiyacınız olan bir Pilates matı!

Pilates başlangıç hedefinize ulaşın kendinize mat alıp evde pilates yapın!
Pilatesi her yerde yapabilirsiniz, tek ihtiyacınız olan bir pilates matı! Kaynak: Unsplash

Peki evde eğitmen olmadan ne çeşit pilates egzersizleri yapabilirsiniz?

Pilateste uzmanlaşmadıysanız evinizde kendi başınıza yapacağınız egzersizlere başlamadan önce tavsiye almanız sizin için iyi olacaktır. Bu tavsiyeleri Pilates eğitmeninizden, internetten ve hatta pilates uygulamalarından alabilirsiniz. Evde yapabileceğiniz pilates hareketleri ile ilgili bilgi verip bir rutin doğrultusunda sizi yönlendiren birçok internet sitesi bulunmaktadır.

Evde uygulamak için rahat hareketler arıyorsanız yalnızca matınızı kullanarak yapabileceğiniz en bilindik iki hareket:

  • Köprü Hareketi ( Glute Bridge Hareketi)

Bu basen bölgesi ve kalça üzerinde yoğunlaşan kolay bir harekettir.

Sırtınızın üzerinde kollarınız iki yanda ve avuçlarınız yere değecek şekilde uzanın. Dizlerinizi ayak tabanlarınız zeminde düz ve sırtınızın üst kısmıyla omuzlarınız yerde olacak şekilde kırın. Ayaklarınız kalçanızın hizasındayken belinizi bu şekilde alanı yukarı indirirken kalça ve karın kaslarınızı sıkmaya çalışın. Başlangıçtaki pozisyonunuza kontrollü şekilde dönün ve bunu 15 kere tekrarlayın.

  • Side Lying Hip Abduction

Pilates başlangıç aşamasında oldukça sık yapılan bir hareket olmakla birlikte hamile kadınlar için oldukça faydalıdır da. Başınızı matın üzerindeki dirseğinizden destek alarak yana yatırın ,dizlerin düz ve ayakların birleşik olması omurganın sabitliği açısından önemlidir. Vücudunuz sabitken ve iki bacağınız da düz olacak şekilde üstteki bacağınızı alttakinin üstüne koyun ve sonra bacağınızı yukarı doğru kaldırın, bunu yaparken pelvis yönünün değişmediğinden emin olun. Bu hareketi iki taraf için de 10 kereye kadar yapabilirsiniz.

Pilates Ekipmanları

Birçok insan Pilatesin yoganın daha dinamik versiyonu olduğunu düşünür. Ancak, bu iki egzersiz yöntemi arasında daha büyük bir fark vardır: ekipman.

Yoga da pilates de ekipmanları ya da ekipmansız olarak uygulanabilir, aradaki farklardan biri ise bazı pilates hareketlerini gerçekleştirmek için zorunlu olan ekipman varken yoga için olanlar gereklilikten ziyade egzersizleri daha kolay ve etkili hale getirmek için kullanılır.

İşte pilates stüdyolarında sıkça görebileceğiniz iki araç:

  • Pilates Cadillac 

Bu araç Joseph Pilates tarafından insanların bütünsel olarak vücut sağlıklarını ve zindeliğini korumakla birlikte vücutlarının neredeyse bütün kısmını kullanmalarını sağlayan egzersizler yapmaları için tasarlanmış büyük ve özel bir ekipmandır.

Pilates nasıl yapılır sorusunun birçok cevabı vardır, pilates için Cadillac aleti ile tanışın
Cadillac aletinin uzanarak egzersiz yapmak için yatak ve direnç sağlamak için yaylar başta olmak üzere birden fazla bölümü vardır. Kaynak : Unsplash
  • Pilates Direnç Halkası

Sihirli çember olarak da tanımlanan direnç halkası Pilates cadillac'a göre çok da basit bir ekipmandır.

Aynı ismi gibi bu ekipman insanların merkezlerini belirleyip yaptıkları hareketlerde güç desteği amaçlı direnç sağlaması için tasarlanmıştır.

Genellikle Pilates stüdyolarında bulunsa da, ebatı ve fiyatı kendinizin de edinip evde kullanabilmeniz için oldukça uygundur.

Superprof üzerinden bulacağınız eğitmeniniz size gerekli bütün malzemeler hakkında bilgi verecektir, şimdi tek yapmanız gereken size en uygun eğitmeni bulmak için harekete geçmek!

 

Yoga öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5, 1 votes
Loading...

Nazlı Ece

Merhaba! Ben Nazlı. Farklı kültürlere ve dillere ilgi duyan bir çevirmenim. Bununla birlikte Avrupa Çalışmaları alanında da aktif bir sekilde makale yazıyorum ve çeşitli bloglarda içerik üretiyorum. Kısacası yazmak ve çevirmek benim en büyük hobilerimden!