Bir pilates stüdyosuna ya da spor salonuna gitmek zorunda kalmadan evde de pilates yapabilmek isteyen bir pilates sever misiniz? Ya da günlük programı pilates derslerine yer ayırmak için oldukça dolu olan meşgul bir ebeveyn olarak dışarıda zaman harcamadan fit kalabilmek için pilatesi günlük rutininize dahil etmek mi istiyorsunuz?

Evde pilates yapanlar için bunun birçok avantajı vardır. Zaman tasarrufunun yanı sıra pilates dersleri için para tasarrufu da yapmış olursunuz. Bununla birlikte sabah kalkıp işe gitmek konusunda zorluk çekiyorsanız evinizin herhangi bir odasında yapacağınız hızlı bir pilates rutini sizin ilacınız olacaktır.

Yeni bir egzersiz rutini ya da hobi edinme konusuna gelince çevrenizden duyduğunuz tavsiye patlamaları nedeniyle düzgün bir başlangıç yapabilmek zor ve kafa karıştırıcı olabilir. Etrafınızda sizin durumunuzdaki insanların kişisel tecrübeleri ve egzersiz teknikleriyle ilgili yüzlerce söylenti içerisinde boğulurken girişimde bulunabilmek ürkütücü olabilir.

Yeni bir spora başlarken kendi yolunuzu takip etmeniz önemlidir. Vücudunuzu dinleyin ve kendi gelişiminizi başkasınınkiyle ölçmeyin, tek rakibinizin kendiniz olduğundan emin olun.

Evde pilates yapmak tabii ki faydalıdır, fakat bunun öncesinde yeni başlayanlar için pilates dersleri almayı düşünebilirsiniz.

Nitelikli bir pilates eğitmeninden ders almanın en büyük yararlarından birisi de size sizin için en uygun teknik ve doğru yöntem hakkında tavsiyelerde bulunmasıdır. Bu da pilatese tamamen alışabilmenizi ve evde yalnız başınıza pilates yapmaya çalışırken de kendinize güvenli olmanızı sağlar.

Pilates yönteminin kökenini, evde yapılan egzersizlerin faydaları, evde pilates yapmak için hazırlık ve de temel pilates hareketlerini öğrenmek için okumaya devam edin!

Pilatesin Kökeni

Pilates nedir? Çoğu insanın düşündüğünün aksine pilates yoganın bir türü değildir.

Aslına bakarsanız, pilatesin kökenleri 20. yüzyıla dayanır, yoganın ise binlerce yıllık bir geçmişi vardır.

Pilates yöntemi ismini mucidi Joseph Pilates'ten almıştır. Joseph Pilates bütün vücudunu güçlü ve sağlıklı yapmak ve tutmak adına Almanya'da dövüş sporu ve vücut geliştirme çalışmıştır. Kendisinin fit kalmak adına sahip olduğu bu motivasyonun kaynağı da küçüklüğünü astım, kemik hastalığı ateşli romatizma gibi vücudu harap bir duruma sokacak hastalıklarla geçirmesidir.

Jimnastik, boks ve dalış gibi gençlik yıllarında yaptığı türlü sporlar sayesinde Pilates kendisine öyle kaslı ve şekilli bir vücut yapmıştı ki anatomik çizimlerde modellik yapması için kendisine para ödeniyordu.

Evde pilates dersleri alarak erkekler de pilates yapabilir.
Pilates rehabilitasyon amacıyla geliştirilmiştir. Kaynak: Unsplash

Pilates'in dünyanın çeşitli yerlerinde uygulanan egzersiz tekniklerine hakim olması kendi yöntemi için bir temel oluşturdu. O yöntemin adı ise şu an "pilates" olarak bildiğimiz "kontroloji" idi.

Birinci Dünya Savaşı patlak verdiğinde İngiltere'de sirk oyuncusu olarak çalışan Pilates Alman kimliğinden dolayı İngiliz kampında hapsedildi. Kampın revirinde ise sağlık görevlisi olarak çalışmak gibi bazı sorumluluklar aldı. O sırada hastalara eski güçlerini kazandırmak ve yaralarını kolayca iyileştirmek için bugünün pilatesi için kullanılan reformer ve Cadillac gibi ekipmanları geliştirdi.

Joseph Pilates ilk pilates stüdyosunu 1926 yılında New York'ta kurdu. Gerisini zaten biliyorsunuz!

Evde Pilates Yapmak İçin Sebepler

Pilates rutininizi evde de gerçekleştirmek için birçok sebep vardır. Belki de dışarıda katılabileceğiniz her pilates dersine katılmışsınızdır ve bu size yetmiyordur, ya da pilatesin temel prensipleri hakkında bilginiz vardır ve paradan tasarruf etmek için tek başınıza evde pilates hareketleri yapmak istiyorsunuzdur.

Evde pilates yapmak için motivasyonunuz ne olursa olsun bunun bilmeniz gereken birçok faydası vardır:

  • Ekstra rahatlık: Kendi evinizde en iyi spor kıyafetinizi giyip makyaj yapıp toplum içinde daha iyi görünebilmek saçlarınızı daha iyi görünmek için taramanıza gerek yok. Problemsiz ve rahat bir pilatesin tadını çıkarın!
  • Kendi yolunuzdan yapın: Kalabalık pilates sınıflarında özellikle pilatesin kadınlara yönelik olduğunu düşünen erkekler içine kapanık olabilir. Bu nedenle evde pilates hareketleri yapmak sizin için kimse tarafından izlenmemek rahatlatıcı ise oldukça faydalı olabilir. Her şey istediğiniz gibi!
  • Para tasarrufu yapın: Spor salonu üyeliği hatta yalnızca tek seferlik dersler bile oldukça pahalı olabiliyor, bu nedenle evde kendiniz pilates yapmanız sizin için oldukça mantıklıdır.
  • Zaman tasarrufu yapın: Özel ve profesyonel hayatınız zaten oldukça yoğunsa bir de pilates stüdyolarına kadar gidip gelmeye vaktiniz olmayabilir. Üşenebilirsiniz de!
  • Güne güzel bir başlangıç yapın: Sabahları yataktan kalkıp güne başlamak için birazcık harekete ihtiyacı olan biriyseniz pilates yorgun kaslarınızı esnetip enerji vermek için harika bir yöntemdir.
Evde pilates yapanlar güne daha enerjik başlarlar, esneme hareketleri öğrenin
Evde pilates yapmak güne daha enerjik başlamanız için oldukça faydalı bir yöntemdir. Kaynak: Unsplash

Evde Pilates Yapmaya Başlamak

Evde yaptığınız ilk pilates özellikle de stüdyo atmosferine alışkınsanız size kendinizi oldukça tuhaf hissettirebilir.

Fakat evde pilates dersleri konusunda kararlıysanız ve bunu rutininize eklemek istiyorsanız bilmeniz gerekenler nelerdir?

Pilatesin Temellerini Öğrenin

Kendi başınıza size en rahat hissettirecek şekilde pilates yapmaya başlamak için neyin doğru olup olmadığını ve pilatesin vücudunuzda bırakması gereken etkileri öğrenmek için en azından bu egzersizin temelleri üzerinde ders almalısınız.

Ders ve tavsiye alabileceğiniz yerleri sizin için sıraladık:

  • Pilates eğitmeni: Evde pilates hareketlerine başlamadan önce profesyonel tavsiye almanın en iyi yolu size en uygun pilates eğitmenini bulmaktır. Pilates stüdyosunda ya da sosyal tesislerde bir derse katılın ve hareketleri iyice öğrenip evde de gerçekleştirdikten sonra eğitmeninizle nasıl gittiğiniz hakkında konuşun. Bu hamileler için de önerilir. Bununla birlikte, pilatesi stüdyoda yapmak istemezseniz Superprof size en uygun pilates eğitmeniyle yanınızda!
  • Fitness üzerine internet siteleri: Pratik anlamında pilates eğitmeniyle yaptığınız kadar sağlıklı olmasa da daha ulaşılabilir olması nedeniyle internet sitelerini de araştırabilirsiniz.
  • DVD ya da YouTube: Fitness videolarını yıllardır görürüz, ve de genellikte profesyoneller tarafından çekildiğinden evde pilates dersleri almaktan sonra en iyi yöntem olabilir. Kendinize DVD satın alabilirsiniz ya da YouTube'da size en uygun egzersiz videosu için küçük bir gezinti yapabilirsiniz.

Pilates Ekipmanları

Pilatesin bir güzelliği de uyarlanabilir olmasıdır.

Evde pilates yapanlar için pilates matı ya da yoga matı gerekir
Uzman pilates aletlerine erişiminiz yok ve tek sahip olduğunuz bir pilates matı mı? Üzülmeyin pilates yöntemiyle aynı faydayı sağlayabilirsiniz. Kaynak: Unsplash

İşte size evde de kullanabileceğiniz ebat ve fiyatı uygun bazı pilates ekipmanları:

  • Pilates matı: Bu muhtemelen hali hazırda sahip olduğunuz gerekli bir malzemedir. Pilates matının amacı zeminde ağırlığınızı desteklerken kaymanızı önlemektir. Aynı zamanda sert zeminde uzanırken yastık etkisi de yaratır.
  • Pilates direnç bantları: Pilates stüdyolarında sıkça görebileceğiniz bir ekipmandır. Direnç bantını egzersizinize bağlı olarak ayağınıza ya da dizinize bağlayan ve karşı kuvvet uygulatın. Esneklik için de oldukça yararı bulunmaktadır.
  • Pilates direnç halkası: Bu da evde bulundurmanız için gayet uygun boyuta sahip başka bir pilates aletidir. Sihirli çember olarak da bilinen direnç halkaları pilates yapan kişilerin merkezlerini bularak direnç sağlamalarına yardımcı olur.

Yeni Başlayanlar İçin Evde Pilates Hareketleri

Pilatese tamamen sıfırdan başlayanlar için ne yapacaklarını kestirememe durumu normaldir.

İşte size her çeşit pilates rutininde karşılaşmanız muhtemel üç temel pilates hareketi:

  • Pilates Topuyla Yanlara Dönme Hareketi

Bu karın kaslarınızı güçlendirirken sırtınızın üst ve alt kısmı için de masaj görevi görür!

Sırtınız pilates topunun üzerinde olacak biçimde topun üzerinde uzanın. Ayaklarınız yerde olsun dizlerinizin 90 derece bükülmüş ve ellerinizi göğüs hizasında yukarı kalkmış olması gerekir. Bu şekilde kollarınızı ve gövdenizi bir yana döndürün, kollarınız yere paralel seviyeye geldiğinde durun ve başlangıç pozisyonuna dönün.

  • Criss Cross Hareketi

Daha önce bu egzersizin spor salonlarında yapıldığını görmüş olabilirsiniz. En zorlu ve gayret gerektiren egzersizlerden biridir fakat bütün güç merkezinizi çalıştırır.

Yere sırt üstü uzanın, başınızı ve boynunuzu kaldırın, ellerinizi başınızın arkasına koyun. Sonra, iki bacağınızı düz duracak şekilde bükmeden yere 45 derecelik açıyla havaya kaldırın. Daha sonra, bir dizinizi bükerek kendinize çekin ve aynı zamanda başınızı da dizinize doğru hareket ettirin. Her iki bacağınız için sırasıyla tekrar edin.

  • 100 (Yüz S) 

Bu egzersiz, pilatesin en temel hareketlerinden biridir ve oldukça basittir. Kalp hızını artırdığı için mükemmel bir ısınma hareketidir.

Dizleriniz, kalçanızın üzerinde dik açıyla bükülmüş şekilde sırt üstü uzanarak başlayın.  Başınızı ve omuzlarınızı kaldırarak yerle temasını kesin. Sonra, avuçlarınız yerle temas edecek şekilde kollarınızı dümdüz tutarak her iki yandan kalçanızın hizasında tutun. Ellerinizi yukarı ve aşağı hareket ettirmeye başlayın. Bu hareketi beş kez nefes alıp beş kez nefes vererek yapın. Hareketin zorlayıcı tarafı, bunu 100 nefes için yapmaktır fakat gerekirse daha küçük bir sayıyı hedefleyerek de yapabilirsiniz.

Unutmayın, Superprof'un bulunduğunuz şehirde size en uygun pilates eğitmenini seçerek bu hareketleri uzmanından öğrenebilirsiniz. Sitemizi ziyaret etmeyi unutmayın!

Yoga öğretmenine mi ihtiyacınız var?

Makaleyi beğendiniz mi?

5,00/5, 1 votes
Loading...

Nazlı Ece

Merhaba! Ben Nazlı. Farklı kültürlere ve dillere ilgi duyan bir çevirmenim. Bununla birlikte Avrupa Çalışmaları alanında da aktif bir sekilde makale yazıyorum ve çeşitli bloglarda içerik üretiyorum. Kısacası yazmak ve çevirmek benim en büyük hobilerimden!