Üniversitede lisans ya da yüksek lisans eğitiminizi tamamladınız ve artık çalışmak istediğiniz kurumlarla iletişime geçerek hedeflediğiniz pozisyonlarda iş arama sürecine girdiniz. Bu süreçte kurum ya da şirketlerle olan tek e temel bağlantınız sizi ifade eden ve kendinizi karşı tarafa tanıtmanızı sağlayan CV’niz ve bu CV’nizi ekine koyduğunuz maillerinizdir. Bir İngilizce iş başvurusu maili sizin çalışmak istediğiniz kurumun insan kaynakları bölümünde sizin bir portrenizi çizer. Bu yüzden ilk izlenim için oldukça önemlidir.
Mail Yazarken Genel Taslak
Uluslararası bir firmaya atacağınız maillerde mailin profesyonelce hazırlanmış olması oldukça önemlidir. Maillerde yapılan ve dikkat edilmeyen kimi hatalar iş başvurusunda bulunduğunuz kurum tarafından ciddiyetsizlik olarak algılanabilir ve bunun için size olumlu ya da olumsuz bir dönüt yapılmayabilir. Bu hataları minimuma indirmek ve pürüzsüz bir İngilizce iş başvuru maili yazmak için yapmanız gerekenler nelerdir birlikte inceleyeceğiz. Ayrıntılı dil bilgisi ve yazım kurallarını desteklemek amacıyla, dil becerilerinizi güçlendirmek için ingilizce özel ders almayı düşünebilirsiniz.
Maile Başlangıç
Mail başlangıcı birçok kişinin kafasını karıştıran bir bölümdür. Başlangıç olarak ne yazacağız, ne dememiz gerekir “Mr.” İfadesini mi kullansam yoksa “Dear” ile mi başlasam? Tüm bu sorular kafamızda dönerken düşünmeniz gereken tek şey maili attığınız kişiyi ya da kişileri tanıyıp tanımadığınızı belirlemektir. İş başvurularında da zaten çok yüksek ihtimalle mail attığınız kurum ve kişileri tanımadığınız için kullanmanız gereken kalıp;
“To who it may concern” dir.
Anlamı ise “ilgili kişiye” ya da “muhatabınadır”. Maili yazdığımız kişiyi tanımadığımız durumlarda kullanmamızın en doğru ve en uygun olacağı kalıptır. Eğer ki mail attığımız kişiyi ismen biliyorsak ya da daha öncesinde tanışmışsak;
“Dear. Mr. X” kalıbını kullanmalıyız.

İlk Paragrafın İçeriği Nasıl Olmalı?
İlk paragrafımızda yazmış olduğumuz maili ne için ve neye istinaden yazdığımızı oldukça açık ve net bir dille belirtmeliyiz. Bunu yaparken de günlük konuşma İngilizcesinde kullanılan kalıpları ve “informal” olarak nitelendirdiğimiz ifadeleri kullanmaktan kaçınmalıyız. Herhangi bir amatör yaklaşım içeren ifadelerden kaçınırken yine aynı zamanda aşırı resmi bir tavır da takınmamamız gerekir. Örneğin;
I am writing to you about job posting for an accountant on your company’s website. I am interested in applying for the job and I believe that I have the qualifications you look for.
I understand from your job posting that you would like to work with a person who has (niteliklerinizi sıralayın)

(Hemen ardından mezun olduğunuz okuldan ve bölümden bahsedebilirsiniz.)
I have a degree in business from the Middle East Technical University. My college classes taught me to be a hard worker. I also have experience from working in sales at X Company. My education and experience would make me a good member of your company.
Bu aşamadan sonra daha önce yaptığınız işlerden ve başvurduğunuz işte aranılan özelliklere sahip olduğunuzdan bahsedebilirsiniz. Maili okuyan insan kaynakları ekibinin ya da işe alım süreçlerini yöneten personelin ilgisini çekebilmeniz için işin gerektirdiği niteliklere sahip olduğunuzu yazdığınız cümlenin satır aralarında belirtmenizdir.
Örneğin;
I have been working at this sector for 2 years. At my previous company that I worked, I was responsible for financial reporting and business processes. And I would like to inform you that I can relocate if I am accepted fort his position.
Yukarıdaki örnekte de yaptığımız gibi son paragraftaki cümleyle de işe kabul edildiğiniz takdirde çalışacağınız şehre taşınabileceğinizi de belirtmeniz gerekir. Böylece işi gerçek anlamda istediğinizi ve tüm düzeninizi bu işi yapabilmek için değiştirebileceğinizi karşı tarafa aktarmış olursunuz. Böylece sizin iş disiplininizde ve yapacağınız işe verdiğiniz öncelikte oldukça ciddi olduğunuz anlaşılacaktır. Maille paralel olarak motivasyon mektubunuzu da hazırlarsanız daha kısa sürede iki iş çıkarmış olursunuz.
Son Kısım “İyi Dilekler ve Kapanış”
I have attached my CV to the cover letter. Please feel free to call me. Thank you so much for your time.
Best wishes.
Son kısımdaki iyi dilekler ve kapanış bölümü işin en basit kısmını oluşturur. Bu son kısım yazdığınız kompozisyonun tamamlandığı son aşamadır. Kompozisyonunuzu bir bütün halinde sunmuş olursunuz.
Yaptığınız iş görüşmesinin insan kaynakları ekibi tarafından dikkate alınmasını istiyorsanız bu bütünlüğü sağlamaya özen göstermelisiniz. Yazılan her cümle ve hatta her kelime sizin nitelikleriniz hakkında ipuçları verecektir.
Öyleyse oldukça kısa, net ve anlaşılır bir şekilde kendimizi ifade ettiğimiz bir mail örneğini bir bütün halinde sizlerle paylaşarak yazımızı sonlandıralım. Mülakat ile ilgili örnekler için ise diğer yazımıza göz atın.
Superprof'un ingilizce online eğitim seçenekleri sayesinde İngilizceni hiç olmadığı kadar geliştirebilirsin.
Mail Örnekleri Üzerinden İnceleme
Your job posting on Craigslist for an Assistant Communications Director piqued my interest. Your description of the work responsibilities for the Assistant Director role closely matches my experience, and I am excited to submit my resume to you for your consideration.
In my position as an Assistant Communications Director for ABC Company, I wrote articles for the company website, edited and posted contributed articles, managed the company's social media presence, and wrote and sent out a weekly email newsletter to subscribers. I also implemented an automated email tool that grew the company's subscriber base by 40% within six months.
While Assistant Communications Director for Assemblyperson Janet Brown, I researched, drafted, and amended legislation, wrote press releases, and was responsible for office communications and correspondence.
My resume is attached. If I can provide you with any further information on my background and qualifications, please let me know.
I look forward to hearing from you. Thank you for your consideration.
Sincerely
Detaylı Örnek ile Mukayese
Bir Diğer Mail Örneğinde ise bir arkadaşınız vasıtasıyla bu işten haberinizin olduğunu belirtebilirsiniz. Böylece kurum içinden bir referans vererek işe alınma ihtimalinizi artırmış olursunuz.
My friend Begüm Kara who is a Chemical Engineer at your company, recommended me to apply to this company for the position of Junior Chemical Engineer . I have a deep interest in chemistry and I want to take Bio Corp to next level with my diligence and resilience in the lab. Since I studied alongside Begüm in school, she knows my potential very well so when you hire when, you will be getting a great professional who can deliver results.
I recently graduated with a Bachelor of Science degree in Chemical Engineering from the University of Hacettepe. I now want to apply my skills in a world-renowned chemical engineering firm like Abdi İbrahim. I enjoy conducting tests in a laboratory and I am very familiar with the chemicals you are working with.
I have attached a cover letter, resume, and certificates for your consideration. Please take a moment to go through them to get a better picture of who I am.
I would like to have the chance to personally talk to you regarding this amazing opportunity at your company. I hope to hear back from you regarding my application.
Sincerely,

Sincerely,
Your Name
Your Address
Your Phone Number
Your Email Address”
Örnekleri dikkatle incelediğinizde hemen hepsinin formatı ve paragrafların içeriği aynı. Bunun nedeni dünya çapında kullanılan ve kabul görmüş bir e-mail formatının bulunmasıdır. Bu formatın haricinde oluşturacağınız mail kompozisyonu pek de profesyonel gözükmeyecek, böylece mailinizi okuyan insan kaynakları ekibinin mailinizi pek de iyi değerlendirmemesine yol açacaktır. Aynı şekilde maillerden sonra çağırılırsanız mülakatta da belli bir plan ve düzen dahilinde gitmeniz gerekecek. Dilerseniz Superprof'ta kapsamlı İngilizce dersleri alabilirsiniz. Üstelik Superprof’ta yalnızca ingilizce dersi değil, aklınıza gelebilecek pek çok branşta ders almanız mümkün. Şimdiden başarılar ve önünüz açık olsun!